دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1402 - 13:50
رئیس دانشگاه آزاد البرز:

جنبش‌های دانشجویی باید تقویت شوند

جنبش‌های دانشجویی باید تقویت شوند
حسین کلانتری گفت: مجموعه بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌ها و انقلابی‌های دانشگاه باید تقویت شوند.
کد خبر : 864550

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در مراسم معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهار کرد: جنبش‌های عظیم دانشجویی که در جهان رخ داده روایتگر شورش‌ها، حرکت‌ها و انقلاب‌ها بوده و اگر نتوانیم این جنبش‌ها را ساماندهی کنیم به آن سمت خواهیم رفت؛ بنابراین مجموعه بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌ها و بچه‌های انقلابی داخل دانشگاه باید تقویت شوند و انجام این کار بر عهده ماست.

وی افزود: اگر دانشگاه خوب و در شأن نظام و انقلاب نداشته باشیم هیچ کاری نکردیم، در کشور مجموعه‌های مختلفی اعم از مجموعه‌های کارگری، کارمندی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و... داریم؛ اما هیچ‌یک کار دانشگاه را انجام نمی‌دهند. نقش بالایی داریم وظیفه ما انسان‌سازی است. نیروی متخصص و با مهارت تحویل جامعه می‌دهیم همه واقفیم که به تنهایی نمی‌شود دانشگاه را ساخت؛ بلکه وجود مجموعه‌های دانشجویی در این شاکله عظیم و بزرگ لازم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خطاب به دانشجویان عنوان کرد: چرخ‌های این مملکت در آینده در دستان شماست و در واقع گرداننده این مملکت شما هستید. مسئولان خواهند رفت و نوبت به شما خواهد رسید. شما دو ویژگی مهم دارید، یکی روشنفکری و دیگر جوان بودن شماست.

بسیج فراسازمانی است

حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز در این مراسم گفت: بسیج نه تشکل و نه ارگان اداری بوده؛ بلکه فرا سازمانی است. یک عنوانی برای مفهوم بسیار گسترده بوده که این مختص دانشگاه نیست و به برکت انقلاب اسلامی مختص کشور هم نیست. بسیج کل منطقه را در بر گرفته و مفهوم بسیار گسترده دارد.

ابراهیم‌زاده گفت: اگر بخواهیم بسیج را معنا کنیم به معنای واقعی بسیج حافظ اسلام، نظام، انقلاب و کشور است. بسیجیان در مقابل کسانی که ولایت را دوست دارند و در خط ولایت و انقلابند تواضع و فروتنی به خرج می‌دهند با تعادل رفتار می‌کنند؛ اما در مقابل دشمن خم به ابرو نمی‌آورند و همانند دژی محکم ایستادگی و عقب‌نشینی ندارند. بسیجیان در راه خدا جهاد کرده و با حرکات جهادی و گروه‌های جهادی به دورافتاده‌ترین نقاط و مناطق محروم و کم برخوردار کشور رفته و خدمات ارائه می‌کنند.

بسیج در قالب تشکل و سازمان نخواهد گنجید

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز نیز عنوان کرد: بسیج یک واژه مقدسی است که در غالب نهاد، تشکل و سازمان قطعاً نخواهد گنجید. بسیج یک خط است. بسیج یک نمودی بر هیبت، ظاهر، فرم لباس و سیمای یک نفر و اشخاص هم نیست. بسیج فرهنگ و مکتب است.

مصطفی ترابی ادامه داد: برای پیشبرد اهداف بسیج دنبال الگو درمکاتب غربی و شرقی نمی‌گردیم. به فرمایش امام راحل(ره) از الطاف و برکات خداوند به ملت ایران بسیج است و معمار بزرگ بسیج هم امام راحل و عظیم الشان ماست. امام انقلاب را با مردم انجام داد و این کودتای سیاسی نبود. امام انقلاب را با تصرف قلوب انجام داد. به سراغ فطرت پاک انسان‌ها رفت و از آن استفاده و نظام شاهنشاهی را سرنگون کرد.

وی بیان کرد: بسیج صرفاً برای دفاع مقدس زاده و آفریده نشد؛ چراکه امام راحل اعتقاد به حضور مردم داشت انقلاب را با حضور مردم به پیروزی رساند و، چون ادامه این مسیر را منوط به حضور مردم می‌دانست بسیج را پایه‌گذاری نمود. بسیج به‌عنوان یک مکتب، ایدئولوژی دارد و آن بر پایه اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است. بسیج به‌عنوان یک مکتب خط‌مشی و سیاست‌گذاری دارد. خط‌مشی مبتنی بر قیام، عمل مقدس و جهاد پیوسته. این مکتب رهبر و راهبر دارد. رهبرانی که کلامشان بر مبنای حکمت ساری و جاری است.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدیه از تلاش محمدرضا فلاحی تکریم و با صدور حکمی امیرحسین خدادادی به‌عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته