دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌‍‌دهد؛

فیلم‌ها عوض شدند، اما صدرنشینان نه!

فیلم‌ها عوض شدند، اما صدرنشینان نه!
با وجود اینکه در دو ماه گذشته ۱۰ فیلم به آثار در حال اکران در سینما‌های سراسر کشور اضافه شدند، اما همچنان پرفروش‌ترین آثار گیشه، دو فیلم «فسیل» و «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی است.
کد خبر : 863944

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سینمای ایران در دو ماه گذشته پوست‌اندازی کاملی داشت و تعداد ۱۰ فیلم از آثاری که پشت خط اکران مانده بودند، توانست به روی پرده سینما‌ها بیایند، فیلم‌هایی که تلاش می‌کنند جایگاهی برای خود در جدول پرفروش‌ترین آثار سینمایی پیدا کنند، اما همچون آثار پیش از خود، توانایی رقابت با دو اثر کمدی کریم امینی یعنی «فسیل» و «شهر هرت» را ندارند و نمی‌توانند از مخاطبان هفتگی این دو اثر نیز، پیشی بگیرند.

در هفته‌ای که گذشت ۱۰ فیلم پرفروش سینمای ایران در مجموع بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان فروش داشتند. رقمی که نشان می‌دهد میزان فروش آثار در سینما به نسبت ماه‌های اخیر با افتی ۲ تا ۴ میلیارد تومانی مواجه شده است. اما در همین میزان فروش نیز سهم عمده برای دو فیلم کمدی «فسیل» و «شهر هرت». این دو فیلم روی هم رفته بیش از ۱۱ میلیارد تومان فروش داشتند. در بین دیگر آثار پرفروش این هفته، دو فیلم دیگر توانستند در جذب مخاطب عملکرد قابل دفاعی داشته باشند و فروشی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشند. یکی فیلم سینمایی «نارگیل ۲» که اثری عروسکی در ژانر کودک و نوجوان است و دیگری درام اجتماعی «بی‌مادر» که نخستین فیلم سید مرتضی فاطمی در مقام کارگردان است و چهره‌های مطرحی همچون امیر آقایی، پژمان جمشیدی و میترا حجار در آن نقش‌آفرینی کردند.

فیلم‌ها عوض شدند، اما صدرنشینان نه!

سینمای اجتماعی پررنگ، اما خسته!

در میان ۶ فیلم پرفروش سینمای ایران در هفته اخیر همچنان ۲ فیلم کمدی که صدرنشین هستند و ماه‌هاست کسی به گرد پایشان نمی‌رسد. مخصوصا فیلم سینمایی «فسیل» که حالا به رتبه سوم پرمخاطب‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شده و اگر ۵۰۰ هزار بلیط دیگر بفروشد، می‌تواند به رتبه دوم هم برسد و با عبور از «کانی‌مانگا» پشت سر «عقاب‌ها» قرار بگیرد. فیلم سوم پرفروش‌های هفته نیز دومین قسمت از مجموعه «نارگیل» است که با جذب حداکثری مخاطب کودک و نوجوان، جایگاه خوبی برای خود دست و پا کرده است.

نکته جالب توجه این فهرست حضور سه فیلم سینمایی اجتماعی در رتبه‌های چهارم تا ششم جدول پرفروش‌هاست، «بی‌مادر»، «آخرین تولد» و «کت چرمی». فیلم‌هایی که هرکدام حال و هوای خاص خود را دارند و اگرچه جذب مخاطب برای آن‌ها به نسبت آثار بالای جدول سخت‌تر است، اما در حال حاضر پرچمداران سینمای اجتماعی در گیشه محسوب می‌شوند و مخاطبانی که به دنبال دیدن فیلم‌های غیرکمدی هستند، باید به سراغ تماشای یکی از این سه اثر بروند.

بعد از این سه فیلم اجتماعی، مجددا آثار کمدی و فیلم‌هایی که فضا‌های شاد و سرگرم‌کننده دارند، در جذب مخاطب عملکرد بهتری داشتند. فیلم‌های «عروسی مردم»، «آهنگ دو نفره»، «دست‌انداز» و «معجزه عشق» چهار اثری هستند که رتبه‌های پایین جدول را دارند و فاصله‌شان با دو فیلم کمدی صدر جدول به قدری است که اصلا نمی‌توان تصور کرد به رتبه‌های بالای جدول برسند.

در ادامه، ۱۰ فیلم پرفروش روز‌های میانی تابستان امسال در سینمای ایران را مرور می‌کنیم.

فیلم‌ها عوض شدند، اما صدرنشینان نه!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته