دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ظرفیت نخبگان علمی در مقابله با اعتیاد به کار گرفته شود

ظرفیت نخبگان علمی در مقابله با اعتیاد به کار گرفته شود
قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مردمی سازی مقابله با اعتیاد را ضروری عنوان کرد و افزود: از ظرفیت‌های نخبگان علمی، شبکه‌های اجتماعی، هیئت‌های مذهبی و مساجد در افزایش مسؤولیت اجتماعی مقابله با اعتیاد استفاده شود.
کد خبر : 863762

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا کاظمی، قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر  اظهار کرد: ظرفیت جمع‌آوری معتادان متجاهر در کشور به حدود ۵۵ هزار نفر رسیده است.

او ادامه داد: ظرفیت جمع‌آوری معتادان متجاهر تهران نیز رشد ۴۰۰ درصدی داشته و به حدود ۲۵ هزار نفر رسیده است.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه ۴۵ درصد زندانیان کشور معتاد هستند، افزود: نزدیک به ۷۰ درصد زندانیان به نحوی با مواد مخدر در ارتباط بوده‌اند.

او اضافه کرد: همچنین طبق بررسی‌های تخصصی، دلیل ۵۵ درصد طلاق، ۶۵ درصد همسر آزاری و ۲۰ درصد قتل‌های عمد رخ داده، اعتیاد است.

کاظمی با بیان اینکه ایران رتبه نخست کشفیات مواد مخدر در جهان را دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز بیش از سه هزار و ۸۰۰ شهید داده و پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

او مردمی سازی مقابله با اعتیاد را ضروری عنوان کرد و افزود: از ظرفیت‌های نخبگان علمی، شبکه‌های اجتماعی، هیئت‌های مذهبی و مساجد در افزایش مسؤولیت اجتماعی مقابله با اعتیاد استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته