دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1402 - 22:03

نکونام: می‌بریم، ولی سر استقلال را کلاه می‌گذارند/ روزی که مثل کی روش شوم بهترین روز زندگی من است

نکونام: می‌بریم، ولی سر استقلال را کلاه می‌گذارند  روزی که مثل کی روش شوم بهترین روز زندگی من است
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تیم‌های دیگر هم یک بر صفر برنده می‌شوند، ولی سر استقلال را همیشه کلاه می‌گذارند.
کد خبر : 863669

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی استقلال و ملوان در هفته دوم لیگ برتر فوتبال که با برتری تیم خود همراه بود، درنشست خبری اظهار کرد: واقعا یاد آقای کماسی بخیر چون مسیر این نشست خبری من را خسته کرد. ما بازی را خوب شروع کردیم اما با وجود اینکه گفته بودیم نباید روی این توپ ها غفلت کنیم این اتفاق رخ داد که پنالتی دادیم. حسینی هم با مهار پنالتی ما را در بازی نگه داشت.

وی افزود: بعد از پنالتی بازی در اختیار ما بود و می دانستیم ملوان روی بازی مستقیم برنامه دارد. کم کم بازی خوب ما شکل گرفت و خطایی هم در دقیقه 28 انجام شد ولی نمی دانم آن صحنه پنالتی بود یا خیر. آن صحنه مشکوک بود ولی در مجموع داور بازی خوب قضاوت کرد.

سرمربی تیم استقلال تاکید کرد: مدافعان ما باید مقابل تیمی که فقط بازی مستقیم انجام می دهد باید باهوش عمل می کردند و به همین خاطر سعی کردیم به بازی مستقیم حریف حواس‌ مان باشد. سعی کردیم در نیمه دومهم این شرایط را کنترل کردیم.یکسری بازیکنا ما هم خسته بودند که باید مراقبت می کردیم چون اگر اتفاقی می‌افتاد دیگر بازیکن جایگزین در برخی پست‌ها نداریم.

نکونام یادآور شد: خوشبختانه امروز توانستیم روی ضربات ایستگاهی که کار کرده بودیم به گل برسیم. در بازی قبلی ملوان دیده بودیم که این تیم اگر گل بخورد بازی مستقیم انجام می دهد و به همین خطار امروز توانستیم این موضوع را کنترل کنیم.شاید  اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم گل دوم را هم بزنیم. در مجموع ملوان خوب بازی کرد اما  شاید این مساله به خاطر این بود که تیم ما در دقایقی از بازی خواب ماند. در بازی امروز تلاش بازیکنان استقلال واقعاً فوق‌العاده بود و خیلی زحمت کشیدند و توانستند بهترین بازی را به نمایش بگذارند. با وجود خستگی آنها و این موضوع که جایگزینی نداشتن از همه بازیکنانم تشکر می‌کنم. امشب در ورزشگاه جای هواداران استقلال کاملاً خالی بود.اگر این دیدار در انزلی برگزار می‌شد همه هواداران حضور داشتند. من نمی‌دانم چرا این اتفاق باید الان رخ بدهد و چرا زودتر این تغییرات شکل نگرفت که اگر این اتفاق انجام می شد تماشاگران ما امروز در ورزشگاه بودند.

وی در خصوص اینکه ایا قرار است بازیکنی جدید به تیمش اضافه شود گفت: فعلا با همین بضاعت و نفراتی که در اختیار داریم، می‌جنگیم و کار را جلو می‌بریم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه مهدی تارتار عنوان کرده از استقلال حمایت ویژه از طرف دولت شده ولی خودش به عنوان سرمربی استقلال  تا چه زمانی می خواهد با این شرایط به کارش ادامه بدهد گفت: وظیفه شما خبرنگاران کار خبری است، اگر حمایتی از استقلال بوده باید ما هم آن را بدانیم  چون از سال گذشته بازیکنان تیم ما 30 تا 40 درصد از باشگاه طلب دارند. من منظور از حمایت ویژه را متوجه نمی‌شوم اما نظر مهدی تارتار قابل احترام است. اگر هم چیزی بوده حداقل امسال اینگونه نبود.من سال‌ها است هوادار استقلال هستم اما هرگز تا امروز چنین شرایطی را ندیده بودمو خودم در کل دوران فوتبالی ام چنین شرایطی را تجربه نکردم. فکر نمی‌کنم تا به حال چنین شرایطی برای یک مربی در استقلال وجود داشته باشد ولی به عشق هواداران که همیشه من را شرمنده کردند قرار شد کارمان را انجام بدهیم. 

نکونام در خصوص آخرین وضعیت منتظرمحمد، سامان تورانیان و آریا برزگر که گفته می‌شود در لیست خروج قرار گرفتند گفت: من به بخشی از این سؤال واضح جواب می‌دهم. به دلیل بحث بودجه و سقف قرارداد مجبور شدیم این کار را انجام بدهیم.  در استقلال هیچ بازیکنی بدون نظر مستقیم من جذب نمی‌شود. در کارم تعارف ندارم. منتظر بازیکن خوبی است ولی به خاطر سقف بودجه مجبور شدیم  او را جا به جا کنیم.. در مورد سایر بازیکنانی که  که اسم بردید منتظر هستیم تا کارشان انجام شده و وارد لیست شوند.

خبرنگاری درباره احیای سید حسین حسینی و حسین مرادمند از سرمربی استقلال سوال کرد که وی پاسخ داد:این دو نفر بازیکنان باکیفیتی هستند. همه بازیکنانی که در استقلال بازی می‌کنند، باکیفیت هستند چون استقلال باشگاه بزرگی است.الان بحث احیا شدن بازیکنان نیست، شاید آنها در برهه‌ای یکسری اشتباهات داشتند ولی من  این‌طور نگاه نمی‌کنم. من کاری برای آنها نکرده‌ام، آنها فقط خودشان توانایی‌شان را نشان می‌دهند.

وی تاکید کرد: چند سال است که مربیگری می کنم و روبه‌ روی استقلال بازی هم کرده‌ام. خیلی وقت‌ها سعی می‌کنند سر استقلال را کلاه بگذارند. خیلی از تیم‌ها بازی‌های‌شان را یک بر صفر می‌برند و چیزی نمی‌گویند، ولی برای استقلال اینگونه نمی گویند. شما فوتبال را آنالیز می‌کنید چون در فوتبال دو تیم برای بردن بازی می‌کنند. سال گذشته استقلال یک بر صفر در یک مسابقه جلو بود و بازیکنان جلو رفته بودند که گل دوم و سوم را بزنند که بگویند فوتبال هجومی بازی می‌کند، ولی گل تساوی را خورد. ما اینجا برد می‌خواهیم و با شرایطی که امسال داریم حتی اگر خوب بازی کنیم یا حتی بد باشیم باید ببریم. باید زحمت بکشیم تا در نیم‌ فصل خودمان را تقویت کنیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اینکه او را با کی روش قیاس می کنند چون تیم های وی تدافعی بازی می کنند گفت: چندین بار این صحبت را گفته‌ام که این ها صحبت‌های دوستان نیست بلکه برای رقبا است. من اگر روزی بتوانم مثل کی‌روش باشم آن روز بهترین روز زندگی‌ام است. ما در مورد کسی صحبت می‌کنیم که در تاریخ فوتبال ایران تأثیرگذار بوده مثل بلاژوویچ، برانکو و خیلی از مربیان دیگر. هواداران استقلال باید در قبال این صحبت‌ها باهوش باشند. وقتی حریف با پنج لایه دفاعی بازی می‌کند عبور از آنها سخت است.دیدید که بچه‌های ما امروز خیلی خوب بازی کردند. به بازیکنانم گفتم که بهترین عملکرد را زمانی دارید که بازی را می برید چون خوب بازی کنید و ببازید کسی درباره خوب بازی کردن شما صحبتی نمی‌کند. وقتی می‌گویم سر استقلال را کلاه می‌گذارند به خاطر همین مسائل و صحبت ها است.

نکونام در خصوص اینکه هواداران استقلال چقدر می‌توانند به قهرمانی این تیم امیدوار باشند گفت: استقلالِ امسال را با هیچ سالی نمی‌توان مقایسه کرد. یکسری مشکلات را که ندیده بودم امسال دیدم ولی بازی به بازی جلو می‌رویم. اینکه مدیریت باشگاه با گفتن اینکه پنجم شویم یا چهاردهم از ما حمایت می‌کنند جای خوشحالی دارد، ولی من زبان فوتبال را بلدم هستم. باید آنقدر بجنگم و تلاش کنم تا به موفقیت برسم. ما به سمت بازی‌های تیم ملی و امید می‌رویم و آنطور که شنیده‌ام نزدیک به 10، 11 بازیکن ما قرار است در اردوی تیم ملی و امید حضور  پیدا کنند که باعث خوشحالی است. ان‌شاء‌الله شما(خطاب به یک خبرنگار) بیایید تا با هم فوتبال بازی کنیم، چون بازیکن کم داریم! 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته