دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

شخصیت بی‌نظیر امام حسین (ع) مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است

شخصیت بی‌نظیر امام حسین (ع) مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است
آیت‌الله مصطفی محامی تأکید کرد: شخصیت بی‌نظیر امام حسین (ع) مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است.
کد خبر : 863493

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نهمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت گفت: مکتب امام حسین علیه‌السلام مجموعه معارفی را به ما یاد داد و امام با تدبیر و تقدیر الهی تابلویی از تقابل جبهه حق علیه باطل بوده و این تابلو برای مردم جامعه اسلامی تا قیام قیامت است تا حجت بر مردم تمام شود.

وی اضافه کرد: تمدن مؤلفه‌های مختلفی از سازمان‌ها، اهداف‌ها، فرهنگ‌ها و شخصیت‌ها تشکیل شده و مکتب امام حسین علیه‌السلام مکتبی جامع است که مؤلفه‌های ایجاد تمدن اسلامی را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: مکتب امام حسین علیه‌السلام چکیده این معارف عظیم الهی بوده و حرکت امام چکیده معارف اسلام ناب محمدی است و به تعبیر نویسنده بزرگ بیانی که پیامبر اکرم(ص) با رسالتش بیان کرد و نهضت امام حسین علیه‌السلام با قیامش حفظ کرد و نهضت امام تبلور و چکیده معارف اسلامی است. 

آیت‌الله محامی با اشاره به شخصیت امام سوم شیعیان گفت: ازجمله مشخصات شخصیتی امام حسین علیه‌السلام که مورد اتفاق مذاهب اسلامی بوده، شخصیت بی‌نظیر از نصب، علم، فضیلت و کمالات است.

وی در ادامه توضیح داد: امام حسین علیه‌السلام شخصیت منحصربه‌فرد در دوران خودشان بودند و پسر رسول اکرم(ص) در روز شهادتشان فرمودند که آیا شما اکنون پسر دختر پیامبری جز من می‌شناسید؟ اهداف حضرتش امر به معروف و نهی از منکر برای احیای سنت پیامبر بود که مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش‌های دینی و اخلاقی که در جای جای قیام امام تبلور کرد، ایثار در راه خدا و صبر و توکل که در واقعه کربلا رخ داد از پیامد‌های نهضت حسینی بود.

محامی به شخصیت امام حسین علیه‌السلام از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری پیامد نهضت امام حسین علیه‌السلام جلوگیری از فسادی بود که اگر دامنگیر جامعه اسلامی می‌شد از اسلام چیزی باقی نمی‌گذاشت و این خط اسلام را تا قیامت حفظ کرد.

وی افزود: دلدادگان قیام امام حسین علیه‌السلام حرکت‌ها و فعالت‌های مختلف ایشان اعم از سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را مشاهده می‌کنند، چراکه علم حضرتش روزبه‌روز برافراشته‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: باید فرهنگ عاشورا، درس‌ها و عبرت‌های آن را در سطح جامعه اسلامی بیاوریم و امتداد اجتماعی آن را در جامعه تدوین کنیم، فلسفه اسلامی باید در اجتماع پیاده و برنامه‌ریزی شود.

محامی ادامه داد: باید با این امتداد اجتماعی نهضت امام را تقویت کنیم، به‌خصوص نسل جوان را با ارزش‌ها و عبرت‌های عاشورا آشنا کنیم تا جامعه ما متخلق به اخلاق امام حسین(ع) باشد.

وی عنوان کرد: نماد حرکت همراه با حریت و آزادگی امام حسین(ع) نتیجه صبر و مقاومت‌شان بود، انسان عزیز و آزاده دارای شخصیت محکمی است که هیچ چیز او را از راه بدر نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: حتی کسانی که در روز‌های اخر در جبهه مخالف بودند روحیه آزادمنشی امام موجب شد پشت پا به مادیات بزنند و به سمت اباعبدالله(ع) بیایند و نماد آزادگی تا قیامت زنده بماند.

محامی تشریح کرد: نتیجه آزادگی و عزت صبر و مقاومت بود و آن عزت و حریت سبب می‌شود انسان در مسیر خود بماند، حتی اگر جان بدهد.

وی تأکید کرد: نتیجه آزادمردی اینکه تا پای جان صبر کند، به بیانی راوی از نگاه خود می‌گوید هیچ قهرمان عربی ندیدم که هرچه به مرگ خودش و حتی نزدیکانش نزدیک‌تر می‌شد و چهره‌اش با نشاط‌‌تر، محکم‌تر و راسخ‌تر می‌شد و این علم برافراشته‌ای بر دین پیامبر تا قیامت شد تا حجت بر مردم تمام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته