دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهقانی مطرح کرد؛

کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری محلی برای تربیت نیروهای متخصص برای تبادل بین‌المللی فناوری

کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری محلی برای تربیت نیروهای متخصص برای تبادل بین‌المللی فناوری
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری محلی برای تربیت نیروهای متخصص برای تبادل بین‌المللی فناوری است.
کد خبر : 863477

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در بازدید از کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، با اشاره به ظرفیت‌های این مرکز در تربیت و معرفی نیروی انسانی متخصص برای ایجاد زمینه تبادل بین‌المللی فناوری عنوان کرد: یکی از نکات خوب این کریدور پرورش و رشد افراد متخصص و توانمند است و کریدور این ظرفیت را دارد که به زیرساختی برای افراد علاقمند به صادرات و مسائل بین‌المللی دانش‌بنیان هستند، جذب و تربیت شوند.

دهقانی، تنوع خدمات ارائه شده برای حضور محصولات و خدمات دانش‌بنیان در بازار‌های بین‌المللی را یکی دیگر از جذابیت‌های کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری دانست و افزود: کریدور ارائه‌دهنده طیف گسترده و متنوعی از خدمات است و در طی ده سال گذشته توانسته جلودار حضور شرکت‌ها در بازار‌های صادراتی باشد.

وی با اشاره به ضرورت نگرش کلان به فعالیت‌های کریدورعنوان کرد: یکی از نقاط مثبت کریدور متکی بودن به بخش خصوصی است و این امر موجب می‌شود هزینه‌ها هدفمند صورت بگیرد و کار‌ها با جدیت بیش تری دنبال شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر ضرورت برخورداری از شفافیت و تسریع در انجام فرآیند‌های خدماتی افزود: در جریان فراز و نشیب‌ها و چالش‌ها مهم این است که فضای کریدور فضایی سالم، باز و شفاف باشد و در عین حال جنس فعالیت‌های دانش‌بنیانی با انگیزه بالا باشد؛ فعالان کریدور باید در پیشرفت و ارزش‌آفرینی آن سهم داشته باشند تا حرکت رو به جلوی کریدور با سرعت بیش‌تری دنبال شود.

دهقانی ادامه داد: این امکان وجود دارد که برای تربیت نیروی انسانی متخصص، گرنت حمایتی تربیت نیروی انسانی به کریدور اختصاص داده شود و افراد جدید فعال در این زیست‌بوم پرودش داده شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته