دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی وزارت علوم:

ضوابط آموزشی همکاری با صنایع تدوین شده است

ضوابط آموزشی همکاری با صنایع تدوین شده است
معاون آموزشی وزیر علوم از تدوین ضوابط آموزشی همکاری با صنایع خبر داد.
کد خبر : 861040

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم گفت: ضوابط آموزشی همکاری با صنایع در شورای عالی گسترش و شورای عالی برنامه‌ریزی تدوین شده است.

قاسم عمو عابدینی اظهار کرد: در سال گذشته اولین بورسیه دانشگاه و صنعت در دانشگاه یزد اجرا شد و با استفاده از این تجربه، ضوابط این نوع آموزش به تصویب مراجع ذی صلاح وزارت علوم رسید.

وی افزود: در روش ارتباط با صنعت در دوره کارشناسی ۱۰۰ واحد به دروس عمومی و تخصصی و ۴۰ واحد به دروس ارتباط با صنعت اختصاص دارد که از این ۴۰ واحد، ۲۵ واحد به دروس مورد نیاز صنعت پیشنهاددهنده بورسیه و ۱۵ واحد به کار آورزی، کارآموزی و پروژه دانشجویان مرتبط است.

عموعابدینی گفت: در واقع در این روش، ۸ واحد درسی به واحد‌های دوره کارشناسی اضافه شده است.

اسامی دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی

دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی و تهران در قالب این تفاهم‌نامه با سایپا همکاری دارند و دانشگاه صنعتی شاهرود نیز قبلا با شرکت زامیاد قرارداد همکاری منعقد کرده است.

رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی برق الکترونیک، مهندسی متالوژی، مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار، مهندسی شیمی- پلیمر رشته‌های مورد نیاز شرکت سایپا در این تفاهم  نامه هستند.

ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو به عنوان بورسیه سایپا در دفترچه انتخاب رشته‌های آزمون سراسری که به‌زودی منتشر می‌شود اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته