دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1402 - 09:00
‍‍‍

مجللی: معضل دریاچه آزادی ممکن است به ما آسیب بزند/ بچه‌های قایقرانی مظلوم هستند

مجللی: معضل دریاچه آزادی ممکن است به ما آسیب بزند  بچه‌های قایقرانی مظلوم هستند
مربی تیم‌های ملی آب‌های آرام گفت: با وجود موفقیت‌های اخیر در رشته قایقرانی ورزشکاران ما خیلی مظلوم هستند و باید بیشتر دیده شوند.
کد خبر : 860394

مهسا مجللی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزار علم و فناوری آنا، در واکنش به برون رفت سطح دریاچه مجموعه ورزشی آزادی پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: متاسفانه برای نخستین بار است که سطح دریاچه مجموعه ورزشی آزادی با عمق برون رفت مواجه شده و اگر این معضل تداوم داشته باشد به طور حتم شرایط تمرینی نیز برای ما وجود نخواهد داشت. در این بین مسئولان هم باید ما را حمایت کنند تا این روند ادامه‌دار نباشد، زیرا ممکن است دیگر نتوانیم شرایط تمرینی داشته باشیم. اتفاق خوشایندی نیست، زیرا تمام ورزشکاران و کادرفنی به همراه مسئولان فدراسیون تمام تلاش خود را می‌گذارند تا نتایج برای ما خوب پیش برود و هنگامی که شرایط مناسب نباشد زحمات تمام این عزیزان پایمال می شود و دچار آسیب خواهیم شد.

عملکرد‌های اخیر در مسابقات نشان می‌دهد ملی‌پوشان ما خوب بوده‌اند

وی افزود: البته با وجود این مشکل باز در این مدت اردوهای تمرینی را به شکل خیلی خوبی پشت سر گذاشته و تمام ورزشکاران تقریبا در حال رسیدن به اوج آمادگی هستند تا بتوانند در بازی‌های آسیایی به بهترین عملکرد برسند. خوشبختانه هنوز نزدیک دو ماه زمان در پیش داریم تا بتوانیم وضعیت آمادگی را در بین بچه‌ها افزایش دهیم. عملکرد‌های اخیر در مسابقات و داخل تمرینات نشان می‌دهد ملی‌پوشان ما خوب بوده‌اند و به آن چیزی که مدنظر داشتیم تا حدود زیادی رسیده ایم.

سرمربی تیم ملی آب‌های آرام درباره برنامه تمرینی تا پیش از حضور در هانگژو تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال آماده کردن تیممان برای هانگژو هستیم تا پیش از بازی‌های آسیایی یک مسابقه در پیش داریم که باید برای مسابقات قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک به کشور آلمان برویم. یکسری بچه‌هایی که شرایط بهتری داشتند مانند هیوا افضلی و مائده شورگشتی و هدیه خیرآبادی را برای حضور در این رویداد انتخاب کرده‌ایم.

در آلمان می‌خواهیم بسجنیم ورزشکار ما کجای کار هستند

مجللی درباره اینکه آیا قول کسب مدال در مسابقات قهرمانی جهان را می‌دهد یا خیر، گفت: سطح رقابت‌های جهانی بالا است و بهترین‌های دنیا به این رقابت‌ها می‌آیند تا به کسب سهمیه المپیک برسند. تمام هدف و تلاش ما این است که ورزشکارانمان را بسنجیم در کجای کار هستیم و امیدوارم نتایج برای ما خوب باشد. ورزشکاران تا الان به آن آمادگی که باید برسند  نزدیک شده‌اند تا را در داخل مسابقات تنه به تنه دیگر ورزشکاران بزرگ دنیا پارو بزنند.

تلاش می‌کنیم در هانگژو بهترین نتایج را بگیریم

وی در خصوص اینکه روند آماده سازی تیمملی برای بازی های آسیایی چطور پیش می رود، عنوان کرد: امیدوارم اتفاقات خوبی برای ما در هانگژو رخ بدهد و بهترین نتایج را بگیریم زیرا در این مدت از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ایم. البته پیش‌بینی کسب مدال در رشته قایقرانی دور از ذهن است و عوامل متعددی برای کسب مدال دخیل هستند اما کاری که باید انجام می‌دادیم به بهترین شکل ممکن آن را پیش بردیم و ان‌شاءالله در سال جاری بهترین اتفاقات برای ما رقم بخورد. نتایجی که الان در مسابقات مختلف بین‌المللی گرفته شده نشان دهنده عملکرد خوب بچه‌هایمان است. قطعا پس از کسب مدال، صدای این موفقیت همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بچه‌های قایقرانی مظلوم هستند

سرمربی تیم ملی آب‌های آرام با اشاره به اینکه پس از کسب مدال خیرآبادی هنوز به شکل خوبی به این رشته توجه نشده است، اظهار کرد: خیرآبادی اولین بانوی مدال‌آور ایران در میادین مهم جهانی نام گرفت و حمایت خوبی هم از طرف فدراسیون از این ورزشکار صورت گرفته هر چند از ارگان‌های دیگر حمایت نشد. به نظرم این حمایت‌ها کافی نیست، زیرا در این شرایط سخت تمام بچه‌ها با عشق و علاقه تمرین می‌کنند و از زندگی شخصی خودشان عبور می‌کنند تا بتوانند یک اتفاق خوبی به وجود بیاورند. فکر می‌کنم بچه‌های قایقرانی مظلوم هستند و نیاز داریم تا دیده شویم. البته از زمان آمدن سهرابیان به داخل فدراسیون شرایط بهتر شده و خیلی پیگیر است تا با تلاش بیشتر باعث دیده شدن این رشته شوند، هر چند تنها حمایت خود فدراسیون کافی نیست و باید سایر مسئولان هم کنار رییس فدراسیون گام بردارند.

مسئولان نگذارند ورزشکاران دچار بی انگیزگی شوند

مجللی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان نباید باعث فراری دادن ورزشکاران شوند، گفت: همین مشکل آب دریاچه آزادی باید برایمان حل شود و به حرف و قول دادن نیز نیست بلکه باید مسئولان دست به دست هم بدهند تا این مشکل ما را از بین ببرند. داشته‌های ما در ورزش همین‌ها هستند و باید مسئولان به هر شکلی شده بچه‌ها را حفظ کنند. اگر این انگیزه را در بین آن‌ها از بین ببریم آینده خوبی برای ورزش متصور نخواهیم بود. زیرا همین نفراتی هم که در داخل ورزش هستند دچار بی انگیزگی خواهند شد و از چرخه ورزش دوری خواهند کرد. سالیان سال است در اردو‌ها برای این ورزشکاران زحمت کشیده شده و هزینه برایشان شده تا بتوانند در سطح برون مرزی به مدال برسند پس نباید خیلی راحت نادیده گرفته شوند. شغل حرفه‌ای ورزشکاران همین ورزش کردن است و جز این به چیز دیگری تسلط ندارند. تنها توجه فدراسیون کافی نیست و باید ارگان‌های دیگر هم به ما رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته