دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مسیر عشق...

همزمان با محرم تعزیه‌خوانی در تئاتر شهر احیا شد+ فیلم

همزمان با محرم تعزیه‌خوانی در تئاتر شهر احیا شد+ فیلم
سال‌ها بود که به دلیل کرونا و مسائل پس از آن، نفس نمایش‌های خیابانی به شماره افتاده بود؛ اما محرم امسال شاهد بودیم که با همّتی جمعی پروژه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» به بار نشست و مخاطبان زیادی را در محوطه تئاتر شهر دور خود جمع کرد.
کد خبر : 860300

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» همزمان با آغاز ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) در محوطه مجموعه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

تعدادی از هنرمندان شناخته شده عرصه نمایش های آیینی و سنتی در ایام سوگواری دهه اول محرم با حضور در پروژه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آثار نمایشی مذهبی را در محوطه تئاترشهر اجرا کردند.

تعزیه خوانی همزمان با محرم در تئاتر شهر احیا شد+ فیلم//

این پروژه نمایشی - موسیقایی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران ، مجموعه تئاتر شهر و کانون نمایش‌های آیینی و سنتی طی روزهای 28 تیر تا 6 مرداد ماه در قالب چهار بخش اجرای موسیقی آیینی ، ،نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

در مجالس تعزیه این برنامه، یاد و نام زنده‌یادان علاءالدین قاسمی و حاج‌تقی عزیزی نیز گرامی داشته می‌شود. 

خوشبختانه مدیران اداره کل هنرهای نمایشی و مسئولین تئاتر شهر نیز هر شب پیگیر و جزو دنبال کنندگان این پروژه بودند و همین نشان از اهتمام در بدنه فرهنگی کشور برای احیای هم تعزیه و هم نمایش های خیابانی دارد.

تعزیه خوانی همزمان با محرم در تئاتر شهر احیا شد+ فیلم//

حال امشب همزمان با شام غریبان حسینی هفتم مرداد ماه، آخرین شب این برنامه در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود. مراسم پایانی این اجرا‌ها همراه با اجرای موسیقی نواحی عاشورایی ساعت ۱۹، تعزیه امام حسین (ع) ساعت ۲۰:۳۰ و پرده خوانی توسط استا میرزا علی برگزار می‌شود.

امیدوارم در مناسبت های پیش رو هم در ایام محرم و صفر و هم در مناسبت های شاد کشورمان شاهد فعال بودن گروه های نمایش خیابانی در جای جای کشور عزیزمان باشیم.

ویدئوی نهمین شب اجرای تعزیه نوای عرشیان و مشق فرشیان که به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری آنا قرار گرفته، پیش روی دیدگانتان قرار می دهیم:

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته