دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 15:15

صحنه سرقت از طلافروشی بازسازی شد/ بدهی 7 میلیاردی انگیزه‌ای برای طراحی نقشه سرقت

رییس پلیس آگاهی پایتخت جزئیات سرقت ساختگی مرد طلافروش از مغازه خودش در خیابان پاسداران را تشریح کرد. طراح این سرقت، صاحب طلافروشی بود که به خاطر بدهی، دو نفر را برای سرقت از مغازه‌اش استخدام کرد.
کد خبر : 85868

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار عباسعلی محمدیان صبح امروز در حاشیه بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی در خیابان پاسداران در جمع خبرنگاران، گفت: صبح 7 بهمن سال گذشته یک سرقت مسلحانه از طلافروشی به سامانه 110 اطلاع داده شد که طی آن با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی از مأموران در محل حاضر شده و تحقیقات اولیه آغاز شد.


وی ادامه داد:در تحقیق از صاحب مغازه، وی اظهار داشت پس از باز کردن مغازه گاوصندوق مغازه را باز کرده و در حال چیدن طلاها در ویترین بوده که ناگهان دو مرد نقابدار با اسلحه وارد مغازه شده و اقدام به بستن دست‌ها و پاهای وی کردند.مالباخته همچنین مدعی بود که سارقان علاوه بر سرقت طلا و جواهرات مغازه، سیستم دوربین‌های مداربسته طلافروشی را نیز سرقت کرده و با خود برده‌اند.


محمدیان بیان داشت: با پیگیری های پلیس دو نفر که مرتکب این سرقت شده بودند شناسایی و در اطراف تهران دستگیر شدند. متهمان روز گذشته اعتراف کردند سرقت صوری است و به سفارش صاحب مغازه دست به این سرقت زدند.به دنبال این اطلاعات، صاحب طلافروشی به آگاهی فراخوانده شد و پس از روبه‌رو شدن با دو متهم دستگیر شده، اعتراف کرد که به خاطر رهایی از دست طلبکاران این نقشه را کشیده است.


محمدیان با بیان اینکه متهم به دلیل کلاهبرداری و فریب مأموران پلیس مجرم شناخته شد، گفت: صاحب این مغازه حدود هفت میلیارد تومان بدهی داشته و قصد داشته تا بخشی از آن را از طریق بیمه دریافت کند که با اقدام به موقع پلیس دستگیر و در رسیدن به هدفش ناکام ماند.


وی با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی اموال مسروقه همچنان ادامه دارد،افزود: پرونده این مرد از دادسرای ناحیه 34 به دادسرای ناحیه 4 ارجاع شده و مالباختگان می‌توانند برای پیگیری پرونده خود به اداره یکم پلیس آگاهی مراجعه کنند.


به گزارش خبرنگار آنا، ساعت 10:34 دقیقه متهمان برای بازسازی صحنه سرقت به خیابان پاسداران انتقال داده شده و پس از بازسازی صحنه به اداره آگاهی منتقل شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته