دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1402 - 14:09

اوکراین از گروه ۷ تضمین امنیتی می‌گیرد/ واکنش روسیه

اوکراین از گروه ۷ تضمین امنیتی می‌گیرد  واکنش روسیه
قرار است که امروز در حاشیه نشست سران ناتو، شاهد رونمایی از بسته تضمین‌های امنیتی باشیم که گروه ۷ به اوکراین ارائه می‌دهد، اقدامی که از هم اکنون واکنش تند روسیه را در پی داشته است.
کد خبر : 857753

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فرانس پرس، سران گروه ۷ قرار است امروز چهارشنبه در حاشیه دومین روز از نشست پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، بسته‌ای را تصویب کنند که شامل تضمین‌های امنیتی متنوع در قبال اوکراین است.

البته، ناتو در نخستین روز از این نشست که به میزبانی لیتوانی در حال برگزاری است، از تعیین جدول زمانی عضویت اوکراین در این پیمان نظامی امتناع کرد- اقدامی که خشم کی یف را در پی داشت.

اما بسته تضمین‌های امنیتی که امروز از آن رونمایی خواهد شد، شامل تجهیزات نظامی، آموزش و تبادل اطلاعات است.

در همین رابطه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه هشدار داد: ارائه هرگونه تضمین امنیتی به اوکراین بسیار اشتباه و خطرناک است، و امنیت روسیه را نقض می‌کند. 

وی در توضیح این مطلب افزود: با ارائه تضمین امنیتی به اوکراین، این کشور‌ها اصل بین المللی «تقسیم ناپذیری امنیت» را نادیده بگیرند و به این ترتیب است که امنیت روسیه را (به قیمت تأمین امنیت اوکراین) نادیده می‌گیرند. 

پسکوف در نهایت گفت: ارائه تضمین‌های امنیتی به کی یف مملو از پیامد‌های منفی است و اروپا را برای سال‌های آتی بسیار خطرناک‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته