دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1402 - 08:01
ناظمی اردکانی در گفتگو با آنا:

اعتراض به بخشنامه وزارت کشور در مجلس دیگر به صلاح نیست

اعتراض به بخشنامه وزارت کشور در مجلس دیگر به صلاح نیست
یک فعال سیاسی گفت: ادامه اختلاف و حاشیه‌های درباره بخشنامه وزارت کشور در مجلس دیگر به مصلحت کشور نیست، چرا که دشمن از هر روزنه‌ای که اختلاف برانگیز باشد، وارد شده و از همان جا آسیب‌های خود را وارد می‌کند.
کد خبر : 855280

محمد ناظمی اردکانی دبیر کل جامعه اسلامی مدیران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص لزوم همکاری و هم افزایی قوا، گفت: اقتدار داخلی و بین‌المللی نظام، در گرو وحدت و انسجام داخلی است، چرا که وحدت ملی و همگرایی ارکان نظام باعث می‌شود تا از ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به صورت حداکثری بهره برداری شود و نظام از پس معضلاتی که در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی وجود دارد، فائق آمده و مسیر رو به پیشرفت، هموار می‌شود.

وی با بیان اینکه پرهیز و دوری از اختلاف، توان کشور را به صورت تصاعدی افزایش می‌دهد و تجلی بخش کارآمدی و تحقق اهداف متعالی نظام است، افزود: در این زمینه بار‌ها مقام معظم رهبری تاکید فرموده‌اند، تاجایی که بدین منظورهیئتی برای رفع اختلاف تعیین کرده‌اند.

دبیر کل جامعه اسلامی مدیران به وظایف سه قوه اشاره کرد و افزود: از نگاه حکمرانی هر یک از ارکان اداره کشور وفق قانون اساسی و قوانین عادی، وظایف و مأموریت‌های تعریف شده و تعیین شده‌ای را بر عهده دارند و در صورتی که در چارچوب قانون عمل کنند، بروز اختلاف به حداقل ممکن می‌رسد. 

ناظمی اردکانی گفت: تعامل و همفکری بین سه قوه و استفاده از ظرفیت کم نظیر مردم و نهاد‌های دینی و مدنی در تدوین و اجرای قانون، تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها، هم‌افزایی قوا را فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: درشرایط امروز کشور که اتفاقات خوبی در عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است و از طرفی هنوز معضلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم مرتفع نشده، همدلی و همکاری بین سه قوه، تحمل مشکلات را برای مردم آسان می‌کند و سرعت در توفیقات بین‌المللی و عادی شدن روابط با کشور‌های مختلف جهان را بالا می‌برد.

این فعال سیاسی به مهمترین برنامه‌هایی که باید مورد توجه مسئولان در قوا گیرد پرداخت و گفت: در شرایطی که لایحه برنامه هفتم در مجلس، در دست بررسی و تصویب است، انتخابات مجلس سیزدهم نیز در اسفند ماه امسال برگزار می‌شود و رهبر انقلاب هم مشارکت حداکثری در یک رقابت سالم و در سایه امنیت را مطالبه می‌کنند و سال ۱۴۰۲ هم به نام «رشد تولید و مهار تورم» نامگذار شده است، مقابله مجلس و دولت، آن هم مجلس انقلابی و دولت انقلابی شایسته نیست و هر عامل و بهانه‌ای که همدلی و همگرایی مجلس و دولت را مخدوش کند قابل پذیرش، برای آحاد مردم و نخبگان جامعه نیست.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه درصورتی که ایثار و گذشت سیاسی فی ما بین دولت و مجلس در چارچوب منافع ملی حاکم باشد -همان درسی که شهدا به ما آموختند- بسیاری از اختلافات قابل اغماض است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به استان‌ها بخشنامه‌ای صادر کرد، مفاد آن برای نمایندگان ناخوشایند بود و آن را خدشه به انجام وظایف نمایندگی در حوزه انتخابیه خود تشخیص داده اند به همین جهت پس از رایزنی با وزیر کشور، مفاد ابلاغیه اصلاح می‌شود، حال ادامه اختلاف و حاشیه‌های پیرامونی آن دیگر به مصلحت کشور و حقوق ملی نیست، چرا که دشمن از هر روزنه‌ای که اختلاف برانگیز باشد، وارد شده و از همان جا آسیب‌های خود را وارد می‌کند.

وی در پایان به نقش رسانه‌های داخلی در همگرایی بین ارکان نظام اشاره کرد و گفت: نقش رسانه‌های داخلی برای ایجاد همگرایی و هم افزایی بین ارکان نظام و وحدت ملی بسیار پراهمیت است، دشمن ما از ابزار رسانه‌های پُرشمار خود دائماً تولید تنش می‌کند و راهبرد آن ایجاد اختلاف، واگرایی و دامن زدن به یاس و نا امیدی و خدشه به اعتماد عمومی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته