دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور ۳ وزیر؛

کنگره آموزش مهارتی ۵ تیر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

کنگره آموزش مهارتی ۵ تیر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی از برگزاری کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور با حضور وزرای علوم، صنعت و کار پنجم تیرماه در دانشگاه تهران خبر داد.
کد خبر : 854361

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: کنگره آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور دوشنبه پنجم تیر ماه با حضور وزیر علوم وزیر صنعت و وزیر کار همچنین شخصیت‌های علمی و روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: پیشینه این کنگره به رهنمود‌های رهبری و دغدغه‌ها در آموزش مهارتی و برنامه ارائه شده وزیر علوم به مجلس هنگام کسب رای اعتماد مبنی بر توسعه آموزش مهارتی و هدفمند و مطالبه جامعه از دانشگاه‌ها برمی گردد.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مزایای این کنگره را فراتر بودن از یک کنگره علمی دانست و گفت: این کنگره هم اندیشی گسترده با مشارکت ذی نفعان مختلف با حضور دانشگاه‌های دولتی نمایندگان بازار کار و سیاست گذاران بازار اشتغال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مزیت دیگر رویکرد عملیاتی و سیاست پژوهانه است، در این کنگره سخنرانی‌های علمی و کاربردی مورد نظر است و از سخنرانان ارائه گزارش سیاستی مطالبه کرده ایم. هر سخنران و هر نشست تخصصی پیشنهاد‌های سیاستی و عملیاتی خود را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: این برنامه در تبصره ۲ ماده ۹۴ وزارت علوم را مکلف کرده است، در کنار دروس آموزشی، سهم دروس مهارتی را در آموزش عالی افزایش دهند.

طاهری نیا ادامه داد: این کنگره اقدامی پیش‌دستانه برای عملیاتی سازی مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه است. همچنین در ادامه از پوستر کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته