دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی وزیر ارتباطات تشریح شد؛

جزئیات معافیت مالیاتی کسب‌و‌کار‌های فعال در سکو‌های داخلی

جزئیات معافیت مالیاتی کسب‌و‌کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
وزیر ارتباطات در خصوص معافیت مالیات کسب‌وکار‌های فعال در سکو‌های داخلی گفت: شروط برخورداری از این تسهیلات انجام تراکنش بر بستر پلتفرم‌های داخلی است.
کد خبر : 853993

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با افزایش پیشرفت تکنولوژی، فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی روز به روز در حال افزایش است. از این رو سازمان امور مالیاتی مشاغلی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را موظف کرد تا ۴ ماه بعد از شروع به کار در فضای اینترنتی پرونده مالیاتی تشکیل دهند.

در همین راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش از معافیت مالیاتی فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در سکوهای ایرانی خبر داد و گفت: امروز در دولت آیین نامه بند د تبصره 6 قانون بودجه تصویب شد که بر اساس آن کسب و کارهای اینترنتی که بر بستر سکوهای بومی مورد تایید وزارت ارتباطات فعالیت کنند، از تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند. این مصوبه، ضمن تقویت سکوهای بومی، روند اقبال و مهاجرت کسب و کارها به آن‌ها را تسریع می‌کند».

اعلام این خبر از سوی وزیرارتباطات با سوالات مردم و کاربران فضای مجازی نیز همراه شد. در همین راستا یک کار از وزیر ارتباطات پرسید: چرا کارمندان و فروشندگان که بصورت واقعی کار می‌کنند باید مالیات بدهند اما کسانی که در فضای مجازی چه سکوهای داخلی چه خارجی فعالیت می‌کنند و بخش زیادی دلال یا فعال مجازی هستند از مالیات معاف هستند؟

عیسی زارع پور در پاسخ به این کاربر نوشت: هدف اصلی این مصوبه رونق سکوهای داخلی و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی است. بر اساس مصوبه امروز، اگر کسب و کارهای به تعبیر شما واقعی، در سکوهای داخلی که مورد تایید وزارت ارتباطات است هم فعال شوند، برای آن بخش از فعالیت‌هایشان که در سکوی داخلی انجام می‌شود، از تسهیلات مالیاتی برخوردار می‌شوند.

همچنین کاربری دیگری از وزیر ارتباطات درخواست کرد که این معافیت و تسهیلات مالیاتی صرفا به کسب‌ و کارهایی تعلق بگیرد که به صورت مستمر و فعالانه در سکوهای داخلی فعالیت می‌کنند.

وزیر ارتباطات در پاسخ این کاربر توضیح داد: شروط برخورداری از این تسهیلات این است که باید تراکنش‌های کسب و کارها در بستر پلتفرم انجام شود و به زودی جزئیات این آیین نامه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته