دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاونت علمی اعلام کرد؛

توافق ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان صنعت هسته‌ای

توافق ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان صنعت هسته‌ای
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی برای تعریف و اجرای پروژه‌های پیشران انرژی اتمی با تصویب طرح‌های پیشران هسته‌ای ۲۰۰۰ میلیارد تومانی توافق کردند.
کد خبر : 853922

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، در این دیدار که با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای کشور برگزار شد، با اشاره به ضرورت کاربردی‌سازی و ارتقای نقش فناوری هسته‌ای در متن زندگی مردم عنوان کرد: نقش آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان مصادیق مردمی‌سازی اقتصاد در صنعت هسته‌ای، می‌تواند ضمن تکمیل زنجیره ارزش این صنعت و کاربردی‌سازی آن، توسعه محصولات و خدمات ارزش‌آفرین و اشتغال‌زا را به ارمغان بیاورد.

دهقانی، از آمادگی کامل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای همکاری با سازمان انرژی اتمی در پروژه‌های پیشران گفت و ادامه داد: می‌توانیم در چند حوزه خاص و پیشران مانند نیروگاه‌های کوچک همراه با آب شیرین‌کن که بازار بسیار خوبی دارد، همکاری کنیم.

وی افزود: آماده هستیم تا در پروژه‌های در این سطح، با توجه به منابع و ظرفیت‌هایی که معاونت علمی در اختیار دارد، حمایت صورت دهیم تا چندین پروژه با ارزش‌های بالا و پیشران خوبی در جریان اقتصاد دانش‌بنیان به کمک انرژی اتمی و ظرفیت‌های آن تعریف شود

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که ظرفیت بالای صنعت هسته‌ای و دستاورد‌های ارزنده دانشمندان این حوزه موجب شده است تا کشورمان اکنون در جایگاه توانمندترین کشور‌های برخوردار از این دانش و فناوری قرار بگیرد، ادامه داد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، به عنوان بازوی اجرایی دولت، سه حوزه توسعه علم، توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را مورد تأکید و توجه قرار داده است. یکی از معدود بخش‌های کشورمان که توسعه هر ۳ حوزه به صورت همزمان جریان دارد، صنعت هسته‌ای و فناوری اتمی است. ذیل همکاری‌ها با سازمان انرژی اتمی، هم توسعه علمی، هم توسعه فناوری و نیز توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حال تحقق است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به همراهی و هم‌سویی سازمان انرژی اتمی با جریان اقتصاد دانش‌بنیان کشور گفت: حرکت دادن و همراه ساختن بعضی از دستگاه‌ها در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند انرژی و صرف زمان بسیاری است، اما سازمان انرژی اتمی از آن دست سازمان‌هایی است که بر اساس فناوری تاسیس شده و این فرهنگ در ساختار آن تنیده شده و همکاری با این سازمان یک فرصت ویژه برای معاونت علمی برای توسعه وجوه مختلف اقتصاد دانش‌بنیان به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر افزایش نقش دانش‌بنیان‌ها در صنعت هسته‌ای افزود: مقام معظم رهبری نسبت به آگاه‌سازی مردم و مردمی سازی اقتصاد همواره تاکید داشته‌اند، اما علیرغم این که مردم مهم‌ترین جریان حامی و پیش برنده اقتصاد دانش‌بنیان و همین طور انرژی اتمی هستند، اما نسبت به دستاورد‌ها و ثمرات این حوزه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی چندانی صورت نگرفته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ادامه داد: سازمان انرژی اتمی با فعالیت‌های اثرگذار و دستاوردهایش در ارتقای زندگی جامعه و پیشرفت کشور نقشی پررنگ و اثرگذار ایفا کرده است که قطعا آگاهی مردم نسبت به آن‌ها، عرق ملی را همراه این حرکت ارزشمند خواهد ساخت و وقتی مردم آگاه شوند که دارو، درمان و سلامت و بسیاری از حوزه‌های دیگر زندگی آنان به موضوع انرژی اتمی بستگی دارد، قطعا همراهی بیش‌تری را نسبت به این عرصه خواهند داشت.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، یکی از جلوه‌های مردمی سازی اقتصاد را شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، جلوه‌ای بارز از ایفای نقش مردم در اقتصاد هستند و پیوند آن‌ها با صنعت هسته‌ای کشور، می‌تواند ثمرات و برکات بسیاری برای ارتقای زندگی جامعه و دستاورد‌های ماندگار باشد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته