دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کارخانه نوآوری صنعتی دانشگاه آزاد مشهد راه‌اندازی می‌شود

کارخانه نوآوری صنعتی دانشگاه آزاد مشهد راه‌اندازی می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد از گشایش کارخانه نوآوری صنعتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر : 852091

محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از گشایش کارخانه نوآوری صنعتی در این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای کسب درآمدهای پایدار در حوزه صنعت و اهتمام جدی به امر تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برای نخستین بار بین دانشگاه‌های کشور نخستین کارخانه نوآوری صنعتی را در فضایی به متراژ حدود ۲ هزار مترمربع راه‌اندازی می‌کند.

وی افزود: یک مجموعه کارگاهی شامل دستگاه‌های مختلف تولید قطعات که سال‌ها بلااستفاده بود، توسط بخش حوزه پژوهشی و اقتصاد دانش‌بنیان از سال گذشته در نشست‌های متعدد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌عنوان کارخانه نوآوری صنعتی دانشگاهی احیا شد.

مرادی گفت: ازاین‌رو با مشارکت یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه قراردادی منعقد کرد که پیش‌بینی می‌شود در دو ماه آینده مراحل نهایی کار انجام شود و به افتتاحیه این کارخانه نوآوری برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد از انعقاد قراردادهای سه‌جانبه بین دانشگاه، کارخانه نوآوری و صنایع دفاعی کشور خبر داد و گفت: در این کارخانه قطعات خاص با تکنولوژی بالا تولید خواهد شد؛ بنابراین در این زمینه قراردادهای متعددی با صاحبان صنایع منعقد می‌شود. اکنون دستگاه‌ها در مرحله اورهال هستند که ایجاد فضاهای کارگاهی و اشتراکی از اولویت‌های کارخانه نوآوری به شمار می‌روند؛ پیش‌بینی می‌شود که در ۴۵ روز آینده این فضاها آماده بهره‌برداری خواهد بود.

مرادی تشریح کرد: با آغاز فعالیت این مجموعه و با توجه به مدل‌های قرارداد مشارکتی که توسط حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه با واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد منعقد کرده درآمدهای غیر شهریه‌ای قابل‌توجهی برای دانشگاه حاصل خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته