دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

افزایش امید در جوانان با ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی

افزایش امید در جوانان با ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی
حجت‌الاسلام رضا نوری گفت: با توسعه سبک زندگی اسلامی میان دانشجویان، افسردگی و اضطراب جوانان کاهش یافته و امید به زندگی و بهبود سلامت روانی را شاهد خواهیم بود.
کد خبر : 850649

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در نشستی با ۴۰ نفر از اعضای هیأت علمی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با موضوع «سبک زندگی اسلامی» با ذکر روایتی از امام رضا(ع) اظهار کرد: تلاش کنید که زمانتان را به چهار بخش تقسیم کنید؛ زمانى براى مناجات با خدا، زمانى براى تأمین معاش، زمانى براى معاشرت با برادران و معتمدانى که عیب‌هایتان را به شما مى‌شناسانند و در دل شما را دوست دارند و ساعتى براى کسب لذّت‌هاى حلال و با بخش چهارم توانایى و نیروی انجام وظایف سه بخش دیگر را تأمین کنید.

نوری افزود: بحث سبک زندگی یکی از بحث‌های روز است که در محافل گوناگون با نگاه‌های مختلف همواره مطرح بوده است. بدیهی است که با استفاده از قرآن کریم با نگاه‌های مختلف می‌توان به این بحث پرداخت.

وی تأکید کرد: با تأمل در بررسی‌های انجام شده در دانشگاه‌ها در ارتباط با تأثیر سبک زندگی اسلامی بین جوانان، کاملاً مشهود است که با توسعه این سبک میان دانشجویان، افسردگی و اضطراب جوانان کاهش یافته و شادکامی و امید به زندگی و سلامت روانی بهبود وضعیت تحصیلی را شاهد هستیم.

سبک زندگی اسلامی

فواد شکری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان نیز به ارائه آماری از افزایش بی نظیر دانشجویان و کاهش کارکنان دانشگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: دانشجویان به عنوان سفیران علمی و فرهنگی در جامعه نقش بسزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی ایفا می‌کنند و استادان باید بکوشند تا با روش‌های تأثیرگذار عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر پایبندی به سبک زندگی اسلامی را بین دانشجویان در ابعاد مختلف رواج دهند.

علی شیعه‌علی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان نیز گفت: تحقق سبک زندگی اسلامی یکی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. این امر مستلزم توجه جدی اندیشمندان مسلمان به موضوع سبک زندگی و راه‌های وقوع آن در فرد و اجتماع است.

وی تشریح کرد: یکی از مسائل مهم برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی توجه به مبادی و مبانی این سبک است؛ زیرا سبک زندگی اسلامی فقط  با تحقق این مبانی واقع شده و دوام پیدا خواهد کرد. 

سبک زندگی اسلامی

در این نشست استادان و مهمانان با حجت‌الاسلام رضا نوری به تبادل نظر پرداختند و در پایان از استادان پژوهشگر تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته