دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1402 - 15:55
در کوتاه مدت؛

ترکیه: برنامه‌ای برای دیدار «اردوغان» و «اسد» نداریم

ترکیه: برنامه‌ای برای دیدار «اردوغان» و «اسد» نداریم
خیال «اردوغان» بابت تداوم دوره زمامداری آسوده شده و اکنون او که سعی داشت از دیدار با همتای سوری به عنوان برگ برنده انتخاباتی استفاده کند، دیگر خود را مشتاق به انجام این کار نشان نمی‌دهد.
کد خبر : 849967

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپوتنیک، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه می‌گوید که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور قصد دارد که امروز دوشنبه گفتگو‌هایی جداگانه با همتایان آمریکایی و روس خود داشته باشد.

همچنین وی درباره روند عادی سازی رابطه آنکارا- دمشق گفت: برای دیدار اردوغان و «بشار اسد» همتای سوری، در کوتاه مدت برنامه ریزی نشده است، اما این دیدار منتفی نیست.

اظهارنظر دفتر اردوغان در شرایطی مطرح شده که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اواسط ماه گذشته گفته بود که احتمال دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه در سال جاری میلادی وجود دارد.

طی ماه‌های اخیر مقام‌های ترکیه با سوریه اغلب به میزبانی مسکو دیدار داشته‌اند که آخرین مورد آن به نشست وزرای خارجه ترکیه، سوریه، ایران و روسیه برمی‌گردد.

از سوی دیگر، برنامه ریزی برای تماس تلفنی با رؤسای جمهور آمریکا و روسیه یک روز بعد از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه انجام می‌شود. وی پیشتر آمریکا را به مداخله در روند انتخاباتی ترکیه و حمایت از نامزد اپوزیسیون متهم کرده بود. در مقابل، روسیه حامی انتخاب مجدد اردوغان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته