دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش‌ها به فیلم «منطقه تقاطع» در جشنواره کن ادامه دارد

واکنش‌ها به فیلم «منطقه تقاطع» در جشنواره کن ادامه دارد
جاناتان گلیزر با چهارمین ساخته سینمایی خود بعد از فیلم‌های «وحشی جذاب»، «تولد»و زیر پوست» این بار با «ناحیه تقاطع» توانست تحسین بیننده‌ها را برانگیزد.
کد خبر : 848551

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ جاناتان گلیزر با چهارمین ساخته سینمایی خود به نام «ناحیه تقاطع»، بعد از فیلم‌های «وحشی جذاب»، «تولد»و زیر پوست» توانست تحسین بیننده‌ها را برانگیزد، به طوری که آنها بعد از نمایش فیلم همگی ایستادند و شش دقیقه او را ایستاده تشویق کردند.

فیلم گلیزر تند و چالش برانگیز است. این فیلم داستان فرمانده آشویتس و همسرش، که خانه رویایی‌شان را درست کنار اردوگاه آشویتس بنا کرده بودند، را روایت می کند. جیغ و فریادهای همیشگی زندانی‌ها، صدای تیراندازی و دودی که از اتاق‌ها گاز بیرون می‌آید چیزهایی هستند که هرگز دست از سرشان برنمی‌دارند، اما بی تفاوتی آنها به این ترس و هراس‌ها یک تضاد هولناک و مرعوب کننده می‌بخشند.

جمعیت بعد از این که ایستاده گلیزر را تشویق کرد، او از جا بلند شد و به آنها گفت: «از شما خیلی ممنونم. واقعاً تحت تاثیر قرار گرفتم. برایم مثل یک رویاست. خیلی ممنونم.»

جمعیت به خصوص ساندرا هولر، که بازی‌اش در نقش «ملکه آشویتس» هولناک‌ترین بخش فیلم بود را حسابی تشویق کردند. بعداز سخنرانی کوتاه گلیزر، جمعیت یک دقیقه دیگر نیز هورا کشیدند و تشویقش کردند.

«ناحیه تقاطع» تقریباً بر اساس رمانی به همین نام در سال 2014 نوشته مارتین آمیس ساخته شده است. در این فیلم علاوه بر ساندرا هولر، کریستین فریدل، دانیل هولزبرگ و ساشا ماز نیز بازی می‌کنند.

منتقد ورایتی، اوون گلیبرمن، نوشت: «این فیلمی به یادماندنی-ترسناک و عمیق است. فیلمی است که نیمه تاریک وجود انسان را به نمایش می گذارد و انگار آن را زیر میکروسکوپ می‌برد. به عبارتی این فیلمی است که حس کنجکاوی ما برای دیدن چیزهای غیرقابل دیدن را اطفا می‌کند.»

در چند روز اول جشنواره کن بیشتر این ستاره‌ها و بازیگران فیلم‌ها بودند که سروصدا کردند و توجه‌ها را به خود جلب کردند، افرادی مانند جانی دپ و هریسون فورد و نه فیلم‌ها. اما «منطقه تقاطع» تا به امروز بیشترین واکنش مثبت را از جشنواره فیلم کن دریافت کرده است.

این اولین فیلم جاناتان گلیزر است که در کن نمایش داده می‌شود. این کارگردان انگلیسی معمولاً با وقفه زیاد کار بعدی خود را می‌سازد و فاصله زیادی بین آثار او وجود دارد. نه سال فاصله بین «تولد» و «زیر پوست» فاصله وجود دارد، و بین «زیر پوست و «منطقه تقاطع» نیز ده سال فاصله دیده می‌شود. «تولد» اولین بار در جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد، در حالی که «زیر پوست» اولین بار در جشنواره فیلم تلوراید رنگ پرده به خود دید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته