دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1402 - 15:41
توسط مدیر بانک مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران‌ محقق می شود؛

امکان تأمین ماده زیستی مناسب برای محققان کشور

امکان تأمین ماده زیستی مناسب برای محققان کشور
مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اعلام کرد که این مرکز امکان تأمین ماده زیستی مناسب، مطمئن و مقرون به صرفه محققان را دارد.
کد خبر : 847202

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران جهاد دانشگاهی، محدثه رمضانی، مدیر بانک میکروارگانیسم‌های مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران عنوان کرد:سویه های پرکاربرد خود این مرکز، با هزینه مقرون به صرفه، تامین و به محققان و مراکز تحقیقاتی ارایه می شود.

وی ادامه داد: این میکروارگانیسم‌ها به صورت سوآپ تهیه شده و هدف این بانک از راه‌اندازی این سیستم ارائه، صرفه جویی در زمان، هزینه محققان و دانشمندان بخش‌های مختلف تحقیقاتی و صنعتی کشور است.

مدیر بانک میکروارگانسیم‌ها با بیان این که به‌روزرسانی خدمات بانک در تراز بین‌المللی از اهداف کیفی‌دائمی آن است، گفت: تأمین ماده‌زیستی مناسب، مطمئن و مقرون به‌صرفه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: محققان تهران و کرج می‌توانند نمونه‌های مورد نظر خود را از لیست سویه‌های قابل ارائه به صورت ۲۴ ساعته انتخاب کنند و در همان روز نیز آن‌ها را تحویل بگیرند. نمونه‌های شهرستان نیز با پست سریع و حداکثر تا ۳ روز کاری تحویل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته