دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1402 - 13:33
با افزایش ۷۳ هزار و ۲۵۵ واحدی شاخص بورس تهران؛

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند
بازار سرمایه نخستین روز کاری خود در هفته جاری را با فتح کانال‌های جدید آغاز کرد؛ به طوریکه شاخص کل بورس وارد کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد و شاخص کل فرابورس نیز وارد کانال ۳۰ هزار واحد شدند.
کد خبر : 844193

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا رو به رشد قرار گرفت به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۷۳ هزار و ۲۵۵ واحد توانست رکورد جدیدی از خود ثبت کند و به رقم ۲ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۵۴۲ واحد برسد. همچنین شاخص هم‌وزن امروز با افزایش ۱۴ هزار و ۴۵۱ واحد به رقم ۸۰۰ هزار و ۹۴۶ واحد رسید. ارزش روز بازار به رقم بی‌سابقه ۸ میلیون و ۹۸۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۶.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱.۲ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۸ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی نسبت به روز قبل از رشد ۳.۱ درصد برخوردار شد و این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱.۸ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۲.۹ درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۳.۳ درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم بورس ۲.۷ درصد افزایش یافت.

 در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۸۶ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال انجام شد. ۶۷ درصد نماد‌های بورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

ورود فرابورس به کانال ۳۰ هزار واحد

شاخص کل فرابورس نیز امروز در صعودی بی سابقه ۶۲۷ واحد افزایش یافت و با ورود به کانال ۳۰ هزار واحد رقم ۳۰ هزار و ۳۷۰ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۵۸۷ هزار معامله انجام شد که ۲۴۱ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال ارزش داشت. ۷۰ درصد نماد‌های فرابورسی مثبت بودند که سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از صندوق‌ها و بیشترین ورود پول حقیقی به فلزات اساسی بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته