دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1402 - 11:00
زندی: نظر جامعه سوارکاری برای حضورم در انتخابات مهم است

دست به جیب شدن سوارکاران برای خرید اسب خارجی!/ آغاز ثبت‌نام انتخابات از امروز

دست به جیب شدن سوارکاران برای خرید اسب خارجی!  آغاز ثبت‌نام انتخابات از امروز
سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: حضور بنده در انتخابات فدراسیون سوارکاری بسته به نظر دوستان است.
کد خبر : 843207

رضا زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط فدراسیون سوارکاری اظهار داشت: خوشبختانه با رایزنی و پیگیری‌ها، ایران به عنوان برگزار کننده فینال مسابقات جهانی انتخاب شد، امیدوارم که بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای سایر کشور‌های شرکت‌کننده باشیم. از طرف دیگر به طور حتم فدراسیون جهانی سوارکاری یکسری فرامین و شرایطی دارد که باید بر مبنای آن خودمان را با این اتحادیه هماهنگ کنیم.

وی افزود: خداراشکر از لحاظ زیر ساختی هم شرایط خوبی در باشگاه‌ها داریم و ان‌شاالله تمام این اتفاقات دست به دست هم بدهد تا بتوانیم در مهر ماه این مسابقات را به خوبی برگزار کنیم و در کنار آن هم باعث سربلندی نام بزرگ ایران در این رویداد مهم بین‌المللی شویم.

**مکاتبات اولیه را برای حضور رییس یا دبیرکل فدراسیون جهانی انجام داده‌ایم

سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه در حال مکاتبه با رییس و دبیر کل فدراسیون جهانی برای حضور در ایران هستند، گفت: پس از اینکه میزبانی مسابقات فینال پرش (FEI CHALLENGE) در پاییز امسال به ایران اختصاص یافته و سوارکاران بیست کشور از سراسر دنیا حضور در آن خواهند یافت خیلی زود دست به کار شدیم و مکاتبات اولیه را با مسئولان فدراسیون جهانی اعم از رییس و دبیر کل این فدراسیون انجام دادیم تا بتوانیم میزبان یکی از این عزیزان در ایران باشیم. البته تلاش خود ما در این است تا بتوانیم پذیرای رییس فدراسیون جهانی باشیم هر چند همه چیز منوط به تصمیم خود این اشخاص است. 

**از امروز ثبت‌نام انتخابات سوارکاری را شروع کرده‌ایم

زندی با تاکید بر اینکه از امروز ثبت‌نام انتخابات برای این فدراسیون شروع شده است، عنوان کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با مسئولان وزارت ورزش داشتیم و تاییدیه این وزارتخانه از امروز (دوشنبه) ثبت‌نام انتخابات را شروع کردیم.

**حضورم در انتخابات به نظر دوستان در جامعه سوارکاری است

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات فدراسیون سوارکاری دارد یا خیر، اظهار داشت: تازه از امروز ثبت‌نام‌ها شروع شده و باید بیینیم در ادامه مسیر چه اتفاقاتی به وقوع خواهد پیوست اما اگر نظر دوستان روی حضور بنده در انتخابات موافق باشد من هم برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی خواهم کرد.

سرپرست فدراسیون سوارکاری در خصوص اینکه عملکرد خود را در این مدت چطور دیده است، گفت: من که نمی‌توانم از خودم راضی باشم. با این حال سعی کردیم در بُعد ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای و همچنین در حوزه استعدادیابی از روزی که آمدیم کمیته آموزش و سایر بخش‌های دیگر را فعال کردیم. جامعه سوارکاری باید به من نمره بدهند که در این مدت عملکردم چطور بوده است. خودم و تیمم از روزی که در فدراسیون حاضر شدیم، سعی کردیم شبانه‌روزی و در شان شخصیت جامعه سوارکاری به این رشته خدمت کنیم. برای سال جاری 140 رویداد در تقویم فدراسیون پیش‌بینی کرده‌ایم و همچنین بر مبنای این تقویم سالیانه در حوزه آموزش هم بیش از 60 دوره آموزشی اعم از برگزاری کلاس‌های داوری، مربیگری و ... را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

**برای بازی‌های آسیایی خود ورزشکاران با هزینه شخصی باید اسب خریداری کنند

زندی در پایان در مورد اینکه برنامه آنها برای حضور در بازی‌های آسیایی به چه صورت است، گفت:به دلیل اینکه بحث قرنطینه اسب‌ها در میان است و باید حتما اسب ها در یک مکان خاص و تاییدیه فدراسیون جهانی سوارکاری و همچنین سازمان دامپزشکی فریز شوند ما این فرصت را از دست دادیم و نتوانستیم مکانی را معرفی کنیم. به همین دلیل شرایط برای ما مهیا نیست با اسب‌های خودمان به بازی‌های آسیایی برویم و در جلسه کمیته تیم‌های ملی و فنی فدراسیون قرار بر این شد تا ورزشکاران ما اسب‌های مدنظر خودشان را از خارج کشور تهیه کنند. ما خواستار اعزام هشت ورزشکار در بخش درساژ 2 آقا و 2 خانم و در پرش هم 3 سوارکار و یک خانم را به مسئولان معرفی کرده‌ایم. فعلا که چیزی محرز نشده و قرار شده یک جلسه دیگر با مسئولان ستاد عالی بازی‌های آسیایی داشته باشیم تا نظر نهایی این دوستان برای ما مشخص شود. خود ورزشکاران باید با هزینه شخصی اسب‌ها را خریداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته