دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1395 - 10:08

ساخت دستگاه اصلاح دید اندوسکوپی و میکروسکوپی با حمایت مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

دستگاه اصلاح دید اندوسکوپی و میکروسکوپی محصول شرکت سپهر عطارد با حمایت مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ساخته شد.
کد خبر : 84263

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دستگاه‌های تصویربرداری مبتنی بر اندوسکوپی و میکروسکوپی کاربرد‌های فراوانی در پزشکی و صنعت دارند. اندوسکوپ‌ها و میکروسکوپ‌ها دارای لنزهای متنوع با ابعاد گوناگون هستند. اصلاح دید اندوسکوپی و میکروسکوپی هدف محصول شرکت سپهر عطارد است.


این محصول VACOR ۱۰۰ نامگذاری شده است که به معنی اصلاح‌کننده اشکالات هندسی و ماتی به صورت زنده است. اصلاح یادشده هم در افزایش sharpness تصویر و هم در اصلاح کشیدگی‌های هندسی منظم و نامنظم آن در کنار اصلاح ابیراهی‌های رنگی ارایه شده است. بدین سان تصویر یا ویدئو، علاوه بر sharp شدن و اصلاح ابیراهی‌های رنگی، از نظر کشیدگی‌های هندسی نیز اصلاح می‌شود.


ماحصل این امر می‌تواند به افزایش دقت در فرایند تشخیص و اندازه گیری کمک شایانی کند. محصول یاد‌شده به صورت add-on به خروجی مانیتور یا TV اندوسکوپ یا میکروسکوپ متصل می‌شود و سیگنال ویدیوئی آن را اصلاح می‌کند.


اپراتور در این محصول اختیار دارد تا سیگنال تصویر یا ویدئوی ورودی اصلاح‌شده را به خروجی مانیتور یا TV ارسال کند یا اینکه با فشردن یک دکمه روی محصول، سیگنال یادشده را به صورت مستقیم و اصلاح نشده (original) به خروجی بفرستد.


نتایج ارایه‌شده پیش‌تر از سوی مراجع بین المللی علمی مورد تایید قرار گرفته است و راهکار مورد بهره برداری در محصول در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در جمع ۲۰ راهکار بر‌تر منتخب دنیا از سوی موسسه BioMedLib آمریکا قرار گرفته است.


کاربردهای دستگاه اصلاح دید اندوسکوپی و میکروسکوپی:



حوزه پزشکی: بخش‌های اندوسکوپی، کانولوسکوپی و لاپراسکوپی، بخش دندان‌پزشکی، اورولوژی، جراحی و... بخش‌های میکروسکوپی نیز می‌توانند از این محصول بهره‌مند شوند.


حوزه صنعت: صنایع نانو (تصویربرداری میکروسکوپی)، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی (اندوسکوپی شیرآلات و لوله‌های نفتی)، تجهیزات نیروگاهی (اندوسکوپی موتور ژنراتور)، صنایع خودروسازی (اندوسکوپی داخل موتور)، حمل و نقل ریلی (اندوسکوپی موتور دیزل)، کشتی‌رانی (اندوسکوپی موتور دیزل)، مبدل‌های حرارتی و صنایع وابسته و...


چیدمان VACOR ۱۰۰ در سیستم اندوسکوپی
مشخصات محصول:
• پرتکل ورودی / خروجی: HDMI
• تعداد ورودی / خروجی: ۱ ورودی / ۱ خروجی
• تاخیر: کمتر از دو صدم ثانیه
• بیشینه ولتاژ کاری/ آمپراژ / توان مصرفی: ۵ ولت / ۴ آمپر / ۲۰ وات
• ابعاد فیزیکی: ۱۵۰ x ۱۷۶ x ۷۰ سانتی م‌تر
• بیشینه وزن: ۲ کیلو گرم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته