دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1402 - 13:28
بازی با تیم‌های پایین جدول برای سپاهان آسان نیست

موسوی: پرسپولیس بد زمانی به استقلال خورده است/ بازنده دربی تیمی است که اشتباه فردی داشته باشد

موسوی: پرسپولیس بد زمانی به استقلال خورده است  بازنده دربی تیمی است که اشتباه فردی داشته باشد
پیشکسوت تیم استقلال گفت: پرسپولیس در زمانی به تیم آماده استقلال خورده و شاگردان ساپینتو می‌توانند این تیم را شکست بدهند.
کد خبر : 842325

سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دربی صدم تیم‌های استقلال و پرسپولیس که در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس در کنار سپاهان شانس قهرمانی دارند، دربی دیداری فینال گونه است و هر تیمی که برنده باشد هم از نظر امتیاز از رقیب سنتی فاصله می‌گیرد که در هفته‌های پایانی فصل ارزش زیادی دارد هم از لحاظ روحی روانی شرایط بهتری پیدا می‌کند تا سه هفته پایانی لیگ برتر را با امید بیشتری ادامه دهد. اما مساوی دربی به نفع هیچ یک از دو تیم نخواهد بود و به سود سپاهان است تا با روحیه بهتری ادامه مسابقات را پیگیری کند.

**می‌توان پرسپولیس را شکست داد

وی در مورد اینکه شرایط کدامیک از تیم‌های سرخابی برای کسب پیروزی در دربی بهتر است، گفت: پرسپولیس بد موقعی به استقلال خورد چون استقلال در دو مقطع این فصل دچار فراز و نشیب شد. اولی در ابتدای فصل بود که امتیازات مهمی را از دست داد و دومی پس از جام جهانی که در آن زمان هم امتیازات مهمی را از دست داد ولی هر دو بار توانست خود را جمع کند و به بازی‌ها برگردد. در هفته‌های اخیر سیر صعودی را در پیش گرفته و در بهترین موقعیت قرار گرفته است. همه چیز هم دستش است و باید با هوش و ذکاوت بالایی بازی کند و دچار اشتباه و غفلت نشود چون امکان شکست دادن این تیم پرسپولیس وجود دارد. عملکردی که تیم‌های استقلال و پرسپولیس در نیم فصل دوم داشتند نشان دهنده شرایط بهتر استقلال برای برنده شدن در دربی است.

**استقلال و پرسپولیس بازی شناوری را انجام می‌دهند

پیشکسوت تیم استقلال در مورد نقاط قوت و ضعف تیم‌های استقلال و پرسپولیس یادآور شد: هر دو تیم مشکلات خاص خودشان را دارند ولی می‌توان گفت که شرایط برابری در نقاط ضعف و قوت دارند. نمی‌توان گفت که ایراد اصلی آنها کجا است چون هر دو تیم بازی شناوری را انجام می‌دهند و با تمام توان برای برد به زمین رفته‌اند که از قافله قهرمانی عقب نمانند. هر دو تیم از نظر تیمی یکدست هستند و تیمی بازنده می‌شود که دچار اشتباهات فردی شود و متقابلاً تیمی برنده می‌شود که از اشتباهات حریف نهایت استفاده را ببرد.

**هیچ دیداری برای سپاهان آسان نیست

موسوی در مورد اینکه با توجه به بازی‌های آسان‌تر سپاهان در قیاس با استقلال و پرسپولیس، بخت کدام مدعی برای قهرمانی بیشتر است، عنوان کرد: در فوتبال هر احتمالی ممکن است رخ دهد و نمی‌توان گفت چون تیمی بازی‌های آسان‌تری دارد احتمال قهرمانی‌اش بیشتر است. هر سه تیم شانس برابری برای قهرمانی دارند و اتفاقاً بازی با تیم‌های پایین جدولی که برخی از آنها برای بقا تلاش می کنند به مراتب سخت‌تر از تیم‌هایی است که در میانه و بالای جدول هستند چون آنها فوتبال بسته‌ای را انجام نمی‌دهند. تیم‌هایی که ترس از سقوط دارند یا نمی‌خواهند رتبه دورقمی داشته باشند لقمه گلوگیری برای سفره سپاهان خواهند شد. هیچ دیداری تا آخر لیگ برای سپاهان آسان نیست و همه تیم‌ها بازی می‌کنند تا برنده شوند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته