دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1401 - 14:00
با حضور مسئولان؛

سرپرست جدید دانشگاه آزاد آذربایجان غربی معرفی شد

سرپرست جدید دانشگاه آزاد آذربایجان غربی معرفی شد
سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان معرفی شد.
کد خبر : 836323

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه، مراسم تکریم مهدی زواری سرپرست سابق و معارفه محمدرضا ولیلو سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان دانشگاهی و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

**پیروان معصومین و شیعیان در آخرالزمان به دو گروه تقسیم می‌شوند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در این نشست با بیان اینکه ۳۲۴ آیه قرآن کریم مربوط به مهدویت، منجی و آخرالزمان است، اظهار کرد: در آخرالزمان پیروان معصومین و شیعیان به دو گروه «منتظران» و «ابتذال» تقسیم می‌شوند. در نقطه مقابل انتظار، ابتذال قرار دارد و افرادی که مهدوی هستند در مقابل انحرافات و کج‌فهمی‌ها خواهند ایستاد. به همین دلیل غرب با منتظران امام زمان (عج) جنگ دارد و سالانه ۷۰۰ فیلم در این حوزه می‌سازند تا اعتقاد مهدویت را تضعیف کنند.

حجت‌الاسلام سجاد بیگی اضافه کرد: مبارزه با فساد در اولویت دعای ندبه بوده و مبارزه با ابتذال، اساس اعتقاد ما را تشکیل داده است. چهار هزار فرقه در حال تلاش علیه اعتقاد مسلمانان و شیعیان هستند؛ بنابراین دانشگاه در حوزه مهدویت وظیفه سنگینی دارد و کسانی‌که در این مکتب تربیت می‌شوند، باید روحیه مبارزه با فساد و ابتذال آنها تقویت شود.

**اخذ مجوز راه‌اندازی پنج مدرسه عالی مهارتی در واحد ارومیه

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه هم با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی، نظام‌مند شدن و برنامه‌محوری را از ویژگی‌های دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: دانشجویان به دوران تحصیل خود به چشم فرصت و نقطه تحول در زندگی نگاه می‌کنند و باید برنامه‌های مجدانه‌ای در راستای رشد و اعتلایی جوانان داشته باشیم. از این‌رو دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری‌هایی در این حوزه انجام داد.

مهدی زواری ادامه داد: با توجه به مرزی بودن و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی، مجوز تأسیس سرای نوآوری «اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک» صادر و راه‌اندازی سرای نوآوری «تولیدات باغی» نیز در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این، برای استقلال مالی و فاصله از شهریه‌محوری، سه طرح کلان اقتصادی و سرمایه‌گذاری در دستور کار بوده که مجوز دو طرح سرمایه‌گذاری در پیرانشهر و ماکو از کمیسیون معاملات سازمان مرکزی دانشگاه اخذ شده و طرح سوم مربوط به سرم‌سازی در حال بررسی و صدور مجوز است.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد آذربایجان غربی معرفی شد

وی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در حوزه مهارت‌آموزی و کارآفرینی، توضیح داد: ۱۱۰ دانشجو در قالب طرح پویش در صنایع مختلف استان جذب شدند و مجوز راه‌اندازی پنج مدرسه عالی مهارتی نیز اخذ شده تا بتوانیم در این زمینه فعالیت‌های جدی داشته باشیم.

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه توسعه رشته‌های پزشکی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان غربی است، مطرح کرد: مجوز راه‌اندازی رشته پزشکی در این واحد دانشگاهی از شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی اخذ و مجوز اصولی وزارت علوم نیز صادر و از مهرماه ۱۴۰۲ جذب دانشجو در رشته پزشکی خواهیم داشت.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز بیان کرد: اساس کار در این دانشگاه بر محور اعتماد و استفاده از همه ظرفیت دانشگاه، احترام متقابل، رعایت مقررات، انضباط، اتحاد و همبستگی خواهد بود. همه تلاش خود را برای پیشرفت دانشگاه و خدمت به دانشگاهیان به کار خواهم برد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

محمدرضا ولیلو ادامه داد: امیدوارم بتوانیم محیطی صمیمی، بانشاط و مصون از هرگونه آسیب ایجاد کرده و مشکلات را با همفکری و همیاری حل کنیم. با شناختی که از منطقه و استان دارم، دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی می‌تواند علاوه بر آموزش و تربیت قوه عاقله، پژوهش‌های توسعه‌ای و بنیادی و کاربردی، کارآفرینی، ترسیم نقشه راه و جهت‌دهی به سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی منطقه کمک کند.

وی تبیین کرد: تلاش داریم تا دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به‌عنوان دانشگاه حل مسئله با الهام از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌گذاری ریاست دانشگاه با انقلاب علمی به تولید نظریه و رسیدن به مرجعیت علمی توأم با دین کمک کرده و در خدمت مردم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته