دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1401 - 12:32
صالحی‌آرا:

۱۸ نفر برگزیده جایزه ملی ایثار در دانشگاه آزاد اسلامی شدند

۱۸ نفر برگزیده جایزه ملی ایثار در دانشگاه آزاد اسلامی شدند
رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: ۱۸ نفر برگزیده جایزه ملی ایثار در دانشگاه آزاد اسلامی شدند.
کد خبر : 834681

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، احمد صالحی آرا، رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری  با تبریک اعیاد شعبانیه به مناسبت برگزاری جایزه ملی اثار اظهار کرد: هفتمین دوره جایزه علمی آموزشی جایزه ملی ایثار، امسال پس از گذشت دو سال به صورت حضوری  16 اسفندماه در تهران برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در دو سطح استانی و کشوری برگزار شد و فراخوان جشنواره از آبان ماه در واحدهای دانشگاهی اطلاع‌رسانی شد، شرکت‌کنندگان در این جشنواره از همه مقاطع تحصیلی دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل همسر و فرزند شهید، آزادگان، جانبازان 25 درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آنان در این جشنواره شرکت کرده اند، افزود: دانشجویان مقاطع دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای، دکترای تخصصی و دستیاری در این جشنواره حضور دارند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: جشنواره آموزشی تحصیلی (جایزه ملی ایثار) در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شده است و ایثارگری دارای 5 امتیاز، آموزشی 50 امتیاز، پژوهشی 25 امتیاز و فرهنگی 20 امتیاز دارد. 

مهندس صالحی آرا با بیان اینکه در 24 استان و 3 واحد دانشگاهی مستقل کمیته های علمی و داوری متشکل از معاون آموزشی، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون پژوهش و فناوری یا معاون علمی تشکیل و براساس دستورالعمل ابلاغی پرونده های دانشجویی مورد بررسی و داوری قرار گرفت، افزود: در نهایت 202 پرونده منتخب از استان های اصفهان، البرز، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، فارس، قم، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، یزد، نجف آباد، علوم و تحقیقات و الکترونیکی به سازمان مرکزی برای داوری نهایی ارسال شد.

رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از داوری پرونده‌ها ۲۰۲ پرونده برتر انتخاب شد که ۸۳ پرونده در دکتری، ۳ پرونده در مقطع دستیاری پزشکی، ۷ پرونده در دوره دکتری حرفه ای، ۵۶ پرونده در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۳ پرونده در دوره کارشناسی بودند در نهایت از این میان ۱۸ نفر به عنوان برگزیده نهایی انتخاب شدند که در ۱۶ اسفند ماه از آنها تقدیر می شود.

وی در ادامه افزود: مشکل امروز علاوه بر جنگ اقتصادی ترکیبی، فراموش‌شدن حرمتهاست، اگر به چارچوب‌ها اعتقاد نداشته باشیم شاهد فروپاشی همه ارزش ها خواهیم بود همان چیزی که در غرب آن شاهد هستیم. به فرموده مقام معظم رهبری ما در مقابل غرب مطالبه داریم اینها نسبت به مسئله زن خطاکارند و ضربه زدند، مدیران هم باید متوجه باشند که غربی ها دلشان برای ما نمی سوزد. غربی‌ها هیچگاه نگذاشتند که علم و پیشرفتها وارد کشور شود بلکه همواره سعی کردند که ابتذال فرهنگی را وارد کنند اما انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم و چارچوب های اخلاقی، موجی از اعتمادبه نفس و امید را برای مردم فراهم کرد و نگذاشت که فرهنگ ابتذال پایدار بماند.

صالحی آرا عنوان کرد: دستاوردهای امروز ناشی از رویکرد اسلامی است، آنچه که می تواند ما را مسلح کند توجه به دین مداری و ایثارگری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته