دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1401 - 20:18
با تداوم قطعی برق در کابل؛

طالبان: ازبکستان در صادرات برق به افغانستان کوتاهی نکند

طالبان: ازبکستان در صادرات برق به افغانستان کوتاهی نکند
سرپرست وزارت خارجه طالبان به دنبال ادامه وعده خلاف ازبکستان در صادرات برق به افغانستان با انتقاد از این عملکرد از مقامات این کشور خواسته که به وعده خود پایبند باشند.
کد خبر : 827870

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان به دنبال ادامه وعده خلاف ازبکستان در صادرات برق به افغانستان با انتقاد از این عملکرد از مقامات این کشور خواسته که به وعده خود پایبند باشند.

این در حالی است که وزارت انرژی و آب طالبان سه هفته پیش، اعلام کرده بود که به دنبال سفر مولوی عبدالطیف منصور، سرپرست این وزارت به ازبکستان، قرارداد واردات برق برای سال ۲۰۲۳ با شرکت ملی برق این کشور امضا شده و بدهی ها نیز پرداخته شده ‌است.

در این مورد، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ امارت اسلامی می‌گوید که ازبکستان برخلاف تعهد خود برق وارداتی به افغانستان را قطع کرده است.

او امروز از ازبکستان خواست که در این زمستان سخت و سردی هوا، بر اساس وعده ‌ای که با شرکت برشنا انجام شده، عمل کند.

متقی گفت: « شرکت برشنا وعده کرده که حدود ۴۰۰ مگاوات برق به افغانستان می‌دهد، اما بدبختانه حالا برق را قطع کرده وهموطنان ما با مشکلات زیادی مواجه‌اند».

او از مقامات ازبکستان خواست که به وعده‌شان پابند باشند و مطابق قرارداد به افغانستان برق ارسال کنند.

طی روزهای گذشته کابل و ۱۱ ولایتی که از برق ازبکستان استفاده می‌کنند، به‌شدت با کمبود برق مواجه‌اند. به ‌گفته شهروندان کابل، در برخی از مناطق پایتخت، در ۲۴ ساعت کم‌تر از دو ساعت برق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته