دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1401 - 08:01
گفتگو/ اتحادیه اروپا نظم بین‌الملل را زیر سوال برد

اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه، تجاوز بین‌المللی به تمامیت ارضی ما است

اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه، تجاوز بین‌المللی به تمامیت ارضی ما است
معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: سپاه، نیروی نظامی رسمی ایران محسوب می‌شود و تروریست نامیدن آن، نوعی تجاوز بین‌المللی به تمامیت ارضی و امنیت مردم این کشور است.
کد خبر : 827152

مهدی عرب صادق معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با اشاره به بیانیه بی پایه و اساس اتحادیه اروپا و تصویب آن در پارلمان این اتحادیه در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس،گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر از نابودی تروریست‌های اجاره‌ای داعش، توسط سپاه عصبانی و مستاصل شده‌اند و این اقدام آن‌ها اثبات انفعال و استیصال استعمار غرب است.

وی افزود: آن‌ها هرگز نمی‌توانند مردم و سپاه را از یکدیگر جدا کنند، چون سپاه انقلاب اسلامی جوشیده از بطن مردم و جمهوریت نظام است و مهمترین نهادی که تا مرز جان و شهادت اعضایش پای منافع ملت ایران ایستاده است و تا حدود زیادی خنثی کننده تئوری فشار از طریق تحریم بر مردم است.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در واقع قطعنامه پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسخ ایستادگی پاسداران امنیت و مرز‌های کشور مقابل دشمنان ملت ایران است، از این رو قطعنامه ضد ایرانی و ضد ملت ایران است.

عرب صادق با بیان اینکه اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا، بار دیگر نظم بین الملل را زیر سوال بردند،تصریح کرد: گویی آن‌ها در دنیای وارونه زندگی می‌کنند، پادو‌های استعمار غرب در پارلمان اروپا افعال و واژگان شان معکوس است. بدیهی است که وقتی تلاش آن‌ها در ناامن سازی منطقه خاورمیانه و پرورش تروریست‌های داعش توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با نابودی مواجه می‌شود دچار استیصال و عصبانیت شوند.

وی اضافه کرد: ما این اقدام پارلمان اروپا را یک پیروزی سیاسی می‌دانیم، چرا که استیصال عرصه میدانی و دیپلماتیک آن‌ها را در مقابل ملت ایران نشان می‌دهد.

مشاور رئیس خانه احزاب با تاکید براینکه قطعنامه اخیر پارلمان اروپا یک طنز سیاسی تلخ است،گفت: تلخی آن برای این است که تلاش و رویکرد خیلی از کشور‌هایی که ملت شان را بازیچه طرح‌های استعماری کرده اند، نا امن سازی دنیا است و هر چیزی که نقشه تروریستی و استعماری آن‌ها را با مشکل مواجه کند تلاش می‌کنند توسط امپراطوری دروغ و فریب رسانه‌ای خود از سر راه بردارند.

عرب صادق اظهار کرد: ناکامی سرمایه گذاری استعمار غرب برای نا امن سازی منطقه علی رغم سرملیه گذاری بیش از ۵۰۰۰ میلیارد دلاری توسط سپاه رقم خورد و آن‌ها را عصبانی و مستاصل کرده است.

وی با بیان اینکه سپاه، نیروی نظامی رسمی یک کشور محسوب می‌شود و تروریست نامیدن آن، نوعی تجاوز بین المللی به تمامیت ارضی و امنیت مردم آن کشور است، مخصوصا آنکه دخالت سیاسی در امور کشور هم تلقی می‌شود، تاکید کرد: از این رو رأی نمایندگان پارلمان اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی از نظر حقوقی فاقد ارزش و اعتبار قانونی بوده و اقدامی غیر مسئولانه همراه با دخالت آشکار در قوانین داخلی کشورها، آنهم کشوری مانند ایران اسلامی است. ضمن آنکه در حقوق بین الملل اقدام تروریستی اقدام افراد و کنشگران غیر دولتی و غیرحاکمیتی است.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: تروریست واقعی ولگرد‌های اطلاعاتی و امنیتی اروپا و آمریکا در منطقه است که مردم یمن، سوریه، افغانستان و عراق را دچار مشکل کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته