دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1401 - 15:54
با حضور مسئولان انجام شد؛

آغاز کار نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در بوشهر

آغاز کار نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در بوشهر
نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ بوشهر با حضور مسئولان گشایش یافت.
کد خبر : 826447

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بوشهر، نخستین نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها با امضای قرارداد سه‌جانبه با حضور عسکری غلام‌زاده مدیرعامل صندوق، سروش حیدری‌سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و جمعی از مدیران استانی و سازمان در استان بوشهر گشایش یافت.

گشایش نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در بوشهر

در این قرارداد مازیار گنجو عضو هیئت علمی و مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به‌عنوان نماینده صندوق پژوهش و فناوری در استان بوشهر منصوب و مسئول پیگیری مسائلی، مانند تعمیق ارتباطات، اطلاع‌رسانی و ترویج خدمات مالی و فراخوان‌های حمایتی صندوق در سطح فعالان زیست‌بوم نوآوری دانشگاه استان، دریافت و تکمیل اطلاعات متقاضیان و نیز همکاری در فرایند خدمات واحد ارزیابی و نظارت و سرمایه شد.

**ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری با هدف تمرکز بر ارائه خدمات مالی 

مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در آیین گشایش این نمایندگی با اشاره به حضور در بوشهر در ماه گذشته و اشراف به توانمندی‌های اعضای هیئت علمی و ظرفیت‌های واحد‌ها و مراکز این استان، اظهار کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری با هدف تمرکز بر ارائه خدمات مالی و حمایتی به طرح‌ها و شرکت‌های فناور ایجاد و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور نیز از این امر مستثنی نبوده و بهمن ۹۹ رسماً دارای صندوق پژوهش و فناوری شده است.

گشایش نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در بوشهر

غلام‌زاده اضافه کرد: گشایش نمایندگی صندوق در استان‌ها در ردیف ۱۶ جدول راه‌کنش‌ها و اقدامات کلان بسته کاری توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تکلیف شده است.

**زیرساخت‌های دانشگاه آزاد بوشهر به سرعت در حال نوسازی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در این دانشگاه وجود دارد که به سرعت در حال نوسازی و بازسازی هستند، گفت: وجود زیرساخت‌های فیزیکی و حضور کارکنان و اعضای هیئت علمی متعهد و مستعد و نیز جوانان مطالبه گر و جستجوگر ظرفیت‌های بزرگی بوده که در اختیار دانشگاه قرار گرفته و دانشگاه به‌خوبی به این ظرفیت آگاه و در حال هدایت آن در راستای تعالی کشور است.

سروش حیدری‌سنگستانی با تأکید بر اینکه تحقق اهداف، مأموریت‌های گام دوم دانشگاه و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از وظایف مهم کنونی ارکان دانشگاه است، عنوان کرد: برنامه‌های متنوع و اثرگذاری همانند تشکیل ۱۸ کارگروه تخصصی متشکل از دانشجویان، استادان، کارکنان به‌عنوان ارکان دانشگاه و فعالان صنعت و جامعه یعنی نخبگان اقتصادی، نمایندگان صنایع، کسب‌وکار‌های کوچک، اصناف، ایدهپردازان و افراد خلّاق و نیز فعال‌سازی فعالیت‌های تولیدی نظیر بسته‌بندی خرما، تولید لامپ، تجهیزات الکترونیکی و ... برنامه‌هایی بوده که برای ورود جدی به مبحث اشتغال‌زایی و اقتصاد دانش‌بنیان پیریزی شده و در حال اجرا است.

گشایش نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در بوشهر

به گزارش آنا، عسکری غلام‌زاده از دستاورد‌های مرکز رشد و دیگر امکانات مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بازدید کرد.

گشایش نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در بوشهر

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته