دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وحیدی: پیروزی‌های جبهه مقاومت باید تکرار شود

مکتب مقاومت محدود به خاورمیانه و غرب آسیا نیست

مکتب مقاومت محدود به خاورمیانه و غرب آسیا نیست
وزیر کشور با بیان اینکه مکتب مقاومت محدود به خاورمیانه و غرب آسیا نیست، گفت: غربی‌های اعتراف کردند ایران اسلامی معادلات جهانی را به هم ریخته است.
کد خبر : 823517

به گزارش خبرنگار گروه سیاست آنا، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی که صبح امروز (دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد،گفت: در همایشی متعلق به شهید سلیمانی عزیز قرار داریم و حتما روح بزرگ ایشان هم بر جلسه ما حاکم است.

وی افزود: شهید سلیمانی عزیز به عهد خدا عمل کرد و بالاتر از این چیزی نیست، عهدی که با خدا بست و همه قبول کردند، اما خیلی‌ها این را عمل نکردند. آن‌هایی که عمل کردند ستارگان آسمان هدایت شدند.

وزیر کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی خصوصیات متنوعی داشت، افزود: شهید سلیمانی چهره سوم انقلاب پس از امام راحل و امام خامنه‌ای (حفظه الله) هستند. شهید سلیمانی در جریان انقلاب توانست یک مسیر حرکتی را در درون انقلاب حفر کند که که این نشان از چهره برجسته‌ای او بود.

وحیدی با بیان اینکه وجود شهید سلیمانی برجسته است، یادآور شد: دریایی از توجه به خدا، عشق سرشار و جهاد عارفانه‌ای در عمل شهید سلیمانی وجود داشت. 

وی تصریح کرد: وقتی به خصوصیات عاطفی و اخلاقی شهید سلیمانی نگاه می‌کنید یک انسان سراسر اخلاقی با عاطفه عمیق مشاهده می‌کنید. وقتی به حوزه عمل شهید سلیمانی نگاه می‌کنید، وی مجاهدانه و بی وقفه در همه جبهه‌های انقلاب و اسلام حضور داشته است.

وزیر کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی هوشمندی و ذکاوتی همراه با شجاعت را داشت، ادامه داد: شجاعت شهید سلیمانی از جنس جریان مدبرانه عمیقی است که یک راه و مدرسه بود و در جلوی راه و مدرسه او هم مدرس حضور داشت.

وحیدی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک مدرسه جامع بود که از هر درسی نیاز داشته باشید در آن وجود دارد، افزود: شهید سلیمانی راهبر این راه در آستانه گام دوم انقلاب بود.

وی با بیان اینکه موضوع سوریه مساله ساده و کوچکی نبود، گفت: شهید سلیمانی عزیز نماینده ایران اسلامی در سوریه و عراق بود. ما باید این پیروزی‌های جبهه مقاومت را تکرار کنیم تا بدانیم در کجا قرار داریم، چرا که برخی فکر می‌کنند این پیروزی‌ها به راحتی به دست آمده است.

وزیر کشور تصریح کرد: برخی کشور‌ها آماده بودند تا تروریست‌های تکفیری‌ها را به رسمیت بشناسند، اما این شهید سلیمانی و جبهه مقاومت به رهبری امام خامنه‌ای عزیز بود که مانع شکست نقشه‌های دشمنان در منطقه شد. 

وحیدی با بیان اینکه غربی‌ها حادثه شاهچراغ را محکوم نکردند، ادامه داد: آن‌هایی که ایران را به نادیده گرفتن حقوق زن متهم می‌کنند در بلا‌هایی که بر سر زن‌های ایزدی می‌افتاد کجا بودند؟

وی با بیان اینکه یمن به پشتوانه روحی و روانی شهید سلیمانی عزیز در برابر تهاجم دشمنان ایستاده است، گفت: شهید سلیمانی تاثیر زیادی بر قلوب مردم یمن داشت که در برابر سعودی‌ها و هم پیمانان آن‌ها محکم بایستند.

وزیر کشور به مدیریت شهید سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: شهید سلیمانی مرد آفرینش صحنه‌های جدید و تولید قدرت در حوزه‌های مختلف بود که با ظرفیت‌های درونی خود آن‌ها را می‌آفرید و حاصل آن جریان مقاومت شکل گرفت.

وحیدی تاکید کرد: جبهه مقاومت به عنوان یک کلید واژه است که ظرفیت دگرگون کردن بسیاری از شرایط را ایجاد کرده و با توان بالای خود دنیا را ناچار به پذیرش آن کرد و دشمنان را زیر پا له کرده است و مقاومت با الگو پذیری از مکتب شهید سلیمانی رسالت خود را عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه مکتب مقاومت محدود به خاورمیانه و غرب آسیا نیست، خاطر نشان کرد: غربی‌های اعتراف کردند ایران اسلامی معادلات جهانی را به هم ریخته است.

وزیر کشور افزود: امروزه در راه تمدن سازی نوین اسلامی انسان‌های زیادی در تراز شهید سلیمانی هستند که می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند و این برای ما بسیار مهم است. مسیر تمدن نوین اسلامی از مسیر مکتب شهید سلیمانی و مقاومت می‌گذرد.

وحیدی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی به سمت تمدن نوین اسلامی پیش می‌برد،افزود: ما در دامنه تمدن نوین اسلامی پیش می‌رویم و دشمن از پیشرفت‌های ما نگران بوده و این‌ها به برکت مکتب شهیدسلیمانی است.

وی تصریح کرد: ما در راستای تمدن نوین اسلامی به انسان‌های تراز نیاز داریم که جایگاه ویژه‌ای دارند و شهید سلیمانی می‌تواند در آن تراز قرار بگیرد. شناخت مکتب شهید سلیمانی وجوه مختلفی دارد. شهید سلیمانی میدان داری کرد و راه‌هایی را خلق و ادبیات جدیدی وارد انقلاب اسلامی کرد که بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه دنیای غرب همچون همیشه در مقابل اراده مؤمنین و مجاهدین در ضعف به سر می‌برد،گفت: خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند و از آن‌ها می‌خواهیم ما را دعا کنند تا در مکتب شهید سلیمانی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته