دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1401 - 12:39
شاکری به آنا خبر داد؛

نامه کمیسیون عمران مجلس به قوه‌قضائیه درباره ترک‌فعل‌های حوزه مسکن

نامه کمیسیون عمران مجلس به قوه‌قضائیه درباره ترک‌فعل‌های حوزه مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی برخی از بانکها در زمینه ارائه تسهیلات به مردم، خبر داد: در این زمینه کمیسیون عمران سه هفته گذشته نامه ای را در زمینه ترک فعل بانک های متخلف به قوه قضائیه ارسال کرد.
کد خبر : 819775

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با بیان اینکه وزیر اسبق و فقید راه وشهرسازی زیرساخت های ساخت مسکن در کشور را مهیا کرد گفت: وزیر اسبق راه وشهرسازی حدود دو میلیون قطعه زمین را برای ساخت مسکن تامین کرده بود.

وی تاکید کرد: در تامین زمین مراحل مختلفی طی شده است و بخشی از آنها خود مالک هستند و بخشی دیگر هم توافقی و بخشی هم خود وزارتخانه در زمین های دولت اقدام به ساخت مسکن می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان پیشنهاداتی به وزیر جدید راه و شهرسازی در ساخت مسکن ملی، بیان کرد: انتظار داریم وزیر راه وشهرسازی موانع پیش روی وزیر سابق اعم از عدم هماهنگی در بخش های دولتی و اجرایی و عدم همکاری سیستم بانکی کشور در ارائه تسهیلات مسکن را از جلوی پا بردارد.

شاکری با اشاره به وضعیت صندوق ملی مسکن و تامین منابع آن،افزود: این صندوق در حال حاضر شرایط خوبی ندارد و به نوعی تشکیل نشده است.متاسفانه این صندوق منابع بسیار بسیار کمی دارد.

وی گفت: انتظار مجلس این است که مشکلات بخش مسکن و ساخت مسکن به واسطه مدیریت جدید در این وزارتخانه کاملا از میان برداشته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی برخی از بانکها در زمینه ارائه تسهیلات به مردم، اعلام کرد: در این زمینه کمیسیون عمران سه هفته گذشته نامه ای را در زمینه ترک فعل بانک های متخلف به قوه قضائیه ارسال کرده است بنابراین قوه قضائیه براساس نامه کمیسیون بر علیه بانکهایی که ترک فعل کرده اند اقدام کند.

شاکری گفت: به اعتقاد بنده وزیر راه و شهرسازی باید در نخستین اقدام خود این معضل را از طریق رئیس کل بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و دارایی برطرف کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته