دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1401 - 13:12
در پرونده ناپدید شدن روزنامه نگار آمریکایی؛‌

واشنگتن به دنبال میانجیگری عمان برای مذاکره با سوریه است

واشنگتن به دنبال میانجیگری عمان برای مذاکره با سوریه است
طبق برخی گزارش ها، دولت واشنگتن امیدوار است جهت روشن شدن سرنوشت تبعه آمریکایی ناپدید شده در سوریه، عمان برای مذاکره با دمشق میانجیگری کند.
کد خبر : 816949

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، وبسایت «اینتلیجنس آنلاین» از افزایش تلاش‌های آمریکا و عمان در راستای ارتقای همکاری‌های دوجانبه به ویژه در عرصه اطللاعاتی خبر می‌دهد تا آنجا که واشنگتن به میانجیگری مسقط برای روشن شن وضعیت روزنامه نگار آمریکایی ناپدید شده در سوریه امیدوار است.
 
به نوشته این پایگاه خبری، در نشست گفتگو‌های امنیتی واشنگتن-مسقط که در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان)‌ برگزار شد، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از «بدر بن حمد البوسعیدی» همتای عمانی، درباره تمایلش برای وساطت در حل این موضوع، سوال کرده است.

«استین تایس» روزنامه نگار آمریکایی در سال ۲۰۱۲ در سوریه مفقود شد و واشنگتن مدعی است که وی به همراه «مجد کمالماز» دیگر تبعه آمریکایی در بازداشت دولت دمشق به سر می‌برد.

گفته می‌شود که موضوع وساطت مسقط در این ماجرا بعد از آن مطرح شد که واشنگتن امید خود را به توفیق سرلشکر «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت لبنان برای میانجیگری در حل این مسئله از دست داد.

این مقام لبنانی در ۲۵ اکتبر اعلام کرد که کشورش همچنان در حال میانجیگری بین واشنگتن-دمشق درباره سرنوشت تایس است.

وی ماموریت خود را طولانی و پیچیده توصیف کرد و گفت: کار‌ها به کندی پیش می‌رود، اما آنطور که باید انجام می‌شود و مذاکرات در این زمینه متوقف نشده است.

 «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه میلادی آگوست مدعی شد که واشنگتن اطمینان کامل دارد که تایسن از سوی دولت دمشق بازداشت شده است.

در واکنش یه این اظهارات، دولت دمشق در بیانیه‌ای اتهام آمریکا را مبنی بر بازداشت خبرنگار این کشور توسط دولت دمشق، رد کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته