دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1401 - 12:20
حسینی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

عدم همکاری سازمان برنامه در تخصیص وام مسکن روستایی/ «شهرک‌های صنعتی» زیر تیغ تفحص مجلس

عدم همکاری سازمان برنامه در تخصیص وام مسکن روستایی  «شهرک‌های صنعتی» زیر تیغ تفحص مجلس
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به بسیاری از نمایندگان در زمینه عدم تخصیص وام مسکن روستایی تاکید داشتند که در این بخش متاسفانه سازمان برنامه و بودجه همکاری لازم را ندارد.
کد خبر : 814093

سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگارگروه سیاست و حکمرانی آنا، با اشاره به اشکالات در زمینه تخصیص وام ۲۰۰ میلیونی روستایی به روستائیان، گفت: ما در موضوع اختصاص وام‌های روستایی و وام‌هایی که برای طرح‌های بازسازی روستا‌ها و طرح هادی در نظر گرفته شده همچنان مشکلاتی داریم.

وی تاکید کرد: از این رو بنیاد مسکن متکفل این وام‌ها است و ما هم در این بخش پیگیری‌هایی داشته ایم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان این اشکالات پیش آمده ابتدا نیکزاد در قبال گلایه‌های نمایندگان مجلس که چرا بودجه طرح هادی و بازسازی روستایی در قالب وام مسکن روستایی اختصاص پیدا نمی‌کند، گفت که ما تمام برنامه هایمان را برای جذب این بودجه آنهم برای انجام وظایفمان اماده کردیم.

حسینی گفت: رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به بسیاری از نمایندگان تاکید داشت که در این بخش متاسفانه سازمان برنامه و بودجه همکاری لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه ما اشکالات در این بخش را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم، بیان کرد: حتی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار اخیری که با مسئولان امر داشت به این موضوع اشاره کرد. همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان هم با رئیس سازمان برنامه و بودجه در این بخش دیدار داشت تا مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: با این حال مسئولان قول‌هایی را به نمایندگان برای تحقق این وام‌ها داده اند. قاعدتا تا سه الی چهار روز آینده باید این مسئله تعیین تکلیف شود و ما یک جواب روشنی را دریافت کنیم.

حسینی با اشاره به شروع فصل سرد سال و نگرانی از ساخت مسکن درروستاها، افزود: بودجه‌های عمرانی آنهم در بحث بازسازی مسکن روستایی تاکنون باید پرداخت می‌شد، اما بالاخره تخصیص این منابع به تاخیر افتاده و طبعا بازسازی روستا‌ها به ویژه در فصل سرد سال با مشکل مواجه خواهد بود.

وی گفت: جمعی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از شهرک‌های صنعتی را در مجلس کلید زده اند و تقاضای این طرح در حال حاضر در دستور کار مجلس قرار دارد

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته