دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1401 - 18:12
کولیوند خبر داد؛

تشکیل تیم واکنش سریع در هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان از برنامه‌ریزی برای تشکیل تیم پنج هزار نفره واکنش سریع در این جمعیت خبر داد.
کد خبر : 801533

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، پیرحسین کولیوند در نشست خبری که بعدازظهر امروز در محل ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، گفت: در ماه‌های اخیر در بحث امداد و نجات شاهد چند عملیات امدادی شامل زلزله، سیلاب، ریزش ساختمان متروپل و عملیات زمستان و ایام نوروز، پوشش امدادی و عزاداری دهه اول ماه محرم و ... بودیم. مأموریت‌هایی که سنگین و پرحجم بود. 

وی در ادامه از طرحی برای تشکیل تیم واکنش سریع هلال‌احمر خبر داد و گفت: در دستور کار داریم که پنج هزار نفر را در نیروهای واکنش سریع داشته باشیم. از سوی دیگر نیز از سال ٩٢ به بعد تجهیزات را به روز نکردیم که مناقصه گذاشتیم ٩٠٠ دستگاه آمبولانس به ناوگان اضافه کنیم. از همه مهم‌تر تجهیزات امدادی و حفاظت فردی است که در حال تقویت این‌ها هستیم.

کولیوند افزود: شب عید با کمک رئیس‌جمهور توانستیم انبارها را شارژ کنیم که بسیار مؤثر بود و اگر این کمک نبود احتمال داشت این روزها با مشکل مواجه شویم. همین‌ها باعث شد که نمایندگان مجلس که حدود ٢۶٠ نفر بودند نیز از خدمات جمعیت هلال‌احمر تقدیر و تشکر کردند. امیدواریم از این ظرفیت استفاده کنیم و نسبت به پیشرفت و تقویت از آن بهره بگیریم. در حال افزایش پایگاه‌ها نیز هستیم و خانه‌های هلال که از محورهای برنامه ما هست نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به تدوین سند تحول دیجیتال در هلال‌احمر نیز گفت: تهیه سند تحول دیجیتال نیز از برنامه‌های ما است و امیدواریم بتوانیم از فناوری‌های نوین نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نسبت به برنامه خود جلوتر هستیم اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی داشتیم و برنامه‌های خوبی نیز ارائه دادیم. حضور پررنگی داشتیم که با برنامه بود و مصداق آن اجلاس مصر بود که رئیس صلیب سرخ جهانی و دبیر کل نیز در آن حضور پیدا کردند. گفته شد که ما از پنج کشور برتر دنیا هستیم و آخرین اجلاس نیز ماه پیش در ژنو بود که عالی‌ترین نشان صلیب سرخ به ما تعلق گرفت که ای‌کاش بیشتر برای مردم تشریح می‌شد. این اتفاق بزرگی بود که بین ١٩٢ کشور ما کشور برتر شناخته شویم.

کولیوند با بیان اینکه این برتر شدن متعلق به همه ملت بود گفت: شش کمیته را پیشنهاد دادیم که قرار شد سه کمیته مسئولیتش با ما باشد. برای اولین بار دو پوزیشن مدیریتی در ژنو گرفتیم و دوازده تفاهم‌نامه با کشورها امضا کردیم و تعدادی دیگر نیز در مرحله بررسی است.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته