دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1395 - 12:44
به مناسبت هفته کارگر/ 3

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار: بیش از 93 درصد کارگران قرارداد موقت هستند

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تاکید بر اینکه دولت باید ساماندهی قرادادهای موقت در بازار کار را در راس امور خود قرار دهد، گفت: اکنون بیش از 93 درصد کارگران با قراردادهای موقت مشغول به کار هستند که این یک معضل بزرگ برای بازار کار است.
کد خبر : 79515

علی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره بر گرامیداشت مقام کارگر در روز 12 اردیبهشت‌ماه افزود: نامگذاری این ایام فرصتی را فراهم می‌کند تا اهمیت کار و تلاش و همچنین کرامت قشر کارگری که نقش بسزایی را در خودکفایی کشور دارند، مورد توجه‌ بیش‌تر قرار گیرد.


وی تصریح کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است بنابراین تجلیل از کارگر در این سال به منظور پوشاندن جامه عمل به خواسته‌های جامعه کارگری است و اینکه دغدغه‌های این قشر مورد توجه بیش‌تر باشد.


بیگی اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین دغدغه کارگران عدم امنیت شغلی آنهاست. از طرفی قراردادهای سفیدامضا آسایش زندگی را از آنها سلب کرده است.


به گفته وی، دولت باید تلاش بیش‌تری را در راستای اجرای تبصره یک ماده 7 قانون کار مبنی بر به تصویب رسیدن حداکثر مدت موقت کارهای دارای طبیعت غیر مستمر از سوی هیات وزیران به کار گیرد.


رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار خاطر نشان کرد: معتقدیم در کاری با ماهیت دائم کارگر هم باید با قراداد دائم مشغول به کار شود. جامعه کارگری خواسته زیاد و نامعقولی در این زمینه ندارند و این امر کاملا منطقی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته