دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1393 - 12:10

افسر اسرائیلی: ارتش لبنان در جنگ آینده با اسرائیل پشتیبان «حزب‌الله» خواهد بود

خبرگزاری آنا: یکی از افسران عالی‌رتبه اسرائیلی گفت که حزب‌الله مسلح و آماده جنگ آینده با اسرائیل است و این در حالی است که ما آمادگی داریم در صورت بروز جنگ، شهرک‌ها را تخلیه کنیم.
کد خبر : 7


به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، افسر اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه «معاریو» گفت: عملیات مسلح کردن (حزب‌الله) به صورت فشرده در حال انجام است.



براساس این گزارش، افسر اسرائیلی که روزنامه «معاریو» وی را مقام عالی‌رتبه فرماندهی منطقه شمالی ارتش معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: نیروهای حزب‌الله به صورت آشکار در مرزهای اسرائیل و حتی برخی مناطق نزدیک به شهرک‌های یهودی‌نشین در حال مسلح شدن هستند. وی اظهار کرد: حزب‌الله با این اقدام، تقریبا هر روز قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد را نقض می‌کند. اطلاعات رسیده به ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که برخی از این اقدامات با نظارت «یونیفل» انجام می‌شود.



این افسر اسرائیلی افزود: اطلاعات درباره نقض قطعنامه به وسیله حزب‌الله جمع‌آوری و به طرف دیگری ارائه شده است. باوجود همکاری کامل حزب‌الله با «یونیفل» (در ظاهر)، برخی اطلاعات رسیده است به ما نشان می‌دهد که آن‌ها پایبندی چندانی به تعهدات خود ندارند.



این مقام اسرائیلی با بیان اینکه ارتش اسرائیل شکایت خود از نقض آشکار قطعنامه 1701 را به سازمان ملل ارائه می‌کند، گفت: احتمالا رسیدن شکایت به دست مقام‌های ذی‌ربط مقداری طول خواهد کشید.



افسر اسرائیلی با شکایت از شیوه فعالیت‌های ارتش لبنان، گفت: اسرائیل رصد کرده است و می‌داند که ارتش لبنان در حال همکاری با «حزب‌الله» است. تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که حزب‌الله در برخی روستاها و با به‌کارگیری همه توان خود، آماده جنگ (با اسرائیل) است. وی افزود: ما تاثیر عناصر حزب‌الله در منطقه را می‌بینیم و حتی اطلاعات شخصی فرد فرد آنها را داریم، حتی اگر ریش نداشته باشند یا لباس‌های نظامی نپوشیده باشند.



مقام اسرائیلی در واکنش به سخنان اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان که از توان حمله مقتدرانه در صورت بروز جنگ مجدد گفته بود، تصریح کرد: ارتش (اسرائیل) آمادگی مقابله با عناصر حزب‌الله از مرزها تا داخل شهرک‌های یهودی‌نشین را دارد و در بازه زمانی بسیار کوتاهی می‌توانیم خود را بازیابیم.



انتهای پیام/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته