دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 15:47
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد

حضور دانشگاهیان با رویکردی منطقی در انتخابات

دکتر سید ضیاء هاشمی معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین رونمایی از کتاب سال دانشگاه پیام‌نور که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: سیاست وزارت علوم در دوره پسابرجام توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی است.
کد خبر : 68767

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سیدضیا هاشمی در آیین رونمایی از کتاب فرهنگی سال دانشگاه پیام‌نور که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: «در سال‌های قبل به مدت دو ترم در این دانشگاه تدریس کردم و تجربه خوبی هم دارم، زیرا شاهد بودم که برخی از دانشجویان این دانشگاه واقعا باانگیزه هستند و ظرفیت‌ها در این دانشگاه بالا است.»
او به بازدید خود از واحد دوبی دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: «سیاست وزارت علوم در دوره پسابرجام توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی است.»
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم به بحث‌هایی که درباره فرآیند شکل‌گیری و توسعه سریع دانشگاه پیام‌نور وجود دارد اشاره کرد و افزود: «در حال حاضر باید قدر این دانشگاه را دانست و امیدوارم روزی بتوانیم دانشگاه پیام‌نور را از نظر کیفی جزو 100 دانشگاه برتر دنیا مشاهده کنیم. فکر نمی‌کنم افق قرار گرفتن در جایگاه دو رقمی برای پیام‌نور در دنیا دست‌نیافتنی باشد.»
هاشمی از دانشگاه به عنوان کانون علم و فرهنگ نام برد و گفت: «فرهنگ یکی از دو بال حرکت دانشگاه است. دانشگاه یک نهاد اجتماعی و فراتر از مباحث آموزشی و پژوهشی بوده و هدف آن تربیت انسان فرهیخته است.»
او تاکید کرد دانشگاه چه بخواهد چه نخواهد برای جامعه پیام دارد و گفت: «در همین روزها که مشارکت سیاسی مردم را پیش رو داریم همه نگاه‌ها به سمت جامعه دانشگاهی است. جامعه دانشگاهی نیز تصمیم گرفته با رویکرد منطقی در تعیین سرنوشت و انتخابات مشارکت داشته باشد.»
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم به اعتماد جامعه دانشگاهی به نهاد برگزار کننده انتخابات اشاره کرد و افزود: «نهاد انتخابات به عنوان یک نهاد اثرگذار و سرنوشت‌ساز بین جامعه دانشگاهی پذیرفته شده است.»
هاشمی گفت: «فرهنگ موجب انسجام، الفت، همدلی و قدرت ملی و جمعی است و ثبات سیاسی در گرو انسجام و هم‌افزایی نیروها قرار دارد. یکی از کارکردهای اصلی دانشگاه‌ها مباحث فرهنگی است و دانشگاه پیام‌نور به دلیل آنکه در همه استان‌ها دارای واحد است، یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه‌ها به حساب می‌آ‌ید.»
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم به رشد فعالیت‌های فرهنگی در وزارت علوم در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: «مباحث فرهنگی در دو سال گذشته در برخی از حوزه‌ها از جمله حوزه‌های دینی، رضوی، و غیره رشد داشته است. در سال 92 و 93 و همچنین اوایل سال 94 به اهتمام همکاران از جمله دانشگاه پیام‌نور اقدام بزرگی در کنگره ملی شهدای دانشجو و راهیان نور صورت گرفت.»
هاشمی خبر داد پیشنهاد دانشگاه پیام‌نور برای بر عضویت این دانشگاه در شورای فعالیت هماهنگی فرهنگی وزارت علوم گفت با جدیت بررسی می‌شود.
او به غیر‌حضوری بودن دانشگاه پیام‌نور اشاره کرد و گفت: «در زمینه اقدامات وزارت علوم در حوزه فضای مجازی، می‌توان از ظرفیت‌های دانشگاه پیام‌نور به عنوان یک دانشگاه غیرحضوری بهره برد. همچنین اقداماتی که در زمینه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه پیام‌نور انجام شده مطلوب است.»
او گفت: «اقدامات دانشگاه پیام‌نور در زمینه تقریب و تقویت شیعه و سنی قابل تقدیر است. زیرا ما به وحدت ملی اعتقاد داریم. اختلافات سلیقه و روش در حوزه‌های فرهنگی هست اما در حوزه‌هایی که ارزش مشترک وجود دارد هماهنگی خوب بوده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته