دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1401 - 10:33
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار:

تعلیم و تربیت اجتماعی نیازمند وفاق جمعی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: تعلیم و تربیت اجتماعی نیازمند وفاق جمعی بوده تا بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.
کد خبر : 668849
جلسه

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از گرمسار، طاهره چال‌دره در نشست تبیین بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد، تعلیم و تربیت اجتماعی را یکی از نگاه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در سند تحول و تعالی دانست و اظهار کرد: تلاش و اهتمام در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت نسل فرهیخته و مسئول بودن در قبال این نسل است از این‌رو در تعلیم و تربیت اجتماعی نیازمند وفاق جمعی هستیم تا بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.


وی نماد پایبندی به سبک زندگی ایرانی اسلامی، توجه به نقش محوری و تأثیرگذاری استادان، تقدم اقدامات آموزشی بر اقدامات بازدارنده، توجه به رفتار و پوشش فردی، واقع‌گرایی، تأثیرگذار بودن یا تأثیرپذیر بودن و تأکید بر استفاده از دانش و روش‌های اقناع‌سازی فکری را ازجمله موضوعات بیان شده در بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی برشمرد و افزود: تعلیم و تربیت اجتماعی و تربیت معنوی در محیط دانشگاه مهم و تربیت معنوی شاه‌کلید فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: در این سال‌ها با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و حضور نداشتن دانشجویان، فضای مجازی و پیوستگی فرهنگی در دانشگاه‌ها از هم گسسته شده که با پیاده‌سازی بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی می‌توان این گسستگی فرهنگی را به پیوستگی قوی فرهنگی تبدیل کرد.


چال‌دره با تأکید بر تحقق و پیاده‌سازی بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی عنوان کرد: مجموعه دانشگاه اعم از استادان، کارکنان و دانشجویان، همگی باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی‌های منسجم و دقیق این بیانیه را به نحو شایسته در سطح دانشگاه پیاده‌سازی کنیم.


وی سوق دادن پایان‌نامه‌ها به سمت گسترش فناورانه، نوآوری و مسئله محوری، جابجایی رشته‌ها در سطح واحدهای استان سمنان، حضور فیزیکی و مؤثر استادان در دانشگاه و بازنگری در نحوه اجرای بخشنامه طرح الف و ب در واحد گرمسار را یادآور شد و برگزاری کارگاه‌های کاربردی و تأثیرگذار توسط استادان را ضرورت برشمرد.


محمدصادق صبوری، معاون دانشجویی فرهنگی واحد گرمسار نیز گفت: بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برگرفته از چند سند بالادستی است. بخشی از بیانیه فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت و بخشی از آن مربوط به سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخش عمده‌ای از آن مربوط به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بوده که دور نمای حرکت دانشگاه آزاد اسلامی را مشخص می‌کند.


به گزارش آنا، در ادامه این نشست مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با تأکید بر اجرای دقیق این بیانیه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.


انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته