دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1401 - 10:05
با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران؛

ساخت هشتاد و ششمین کلانتری پایتخت کلنگ خورد

آیین کلنگ زنی ساخت هشتاد و ششمین کلانتری پایتخت با حضور حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تنهایی شهردار منطقه ۸ و حجت الاسلام و المسلمین صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری برگزار شد.
کد خبر : 663846
نظری

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، حسین نظری در خصوص همکاری شهرداری با نیروی انتظامی در تامین زمین کلانتری‌های مورد نیاز پایتخت گفت: طبق قانون شهرداری موظف است در تامین کلانتری‌های مورد نیاز با نیروی انتظامی همکاری کند و در حال حاضر ۸ زمین برای ساخت کلانتری آماده شده و برای تملک زمین و ساخت کلانتری حداکثر همکاری را با نیروی انتظامی انجام می‌دهیم.


وی با اشاره به کمبود سرانه کلانتری در منطقه ۸ گفت: به جهت افزایش امنیت، خاصه در ناحیه٣ منطقه ٨ به زودی احداث ساختمان کلانتری در دستور کار شهرداری منطقه قرار می‌گیرد و با همت بالاتر این ساختمان به بهره برداری می‌رسد.


سردار حسین رحیمی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ناجا برای سال ١٤٠١ گفت: بر این اساس قرار است ٢٠ کلانتری به شرط تامین زمین از سوی شهرداری در تهران بزرگ احداث شود. روزانه ١٢ هزار نفر مراجعه کننده شخصی به کلانتری‌ها وجود دارد که افزایش تعداد کلانتری‌ها زمینه‌ساز امنیت در شهر می‌شود.


در ادامه این مراسم فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ راه اندازی کلانتری جدید در این منطقه را یکی از اولویت‌های مطالبات مردمی عنوان و تصریح کرد: ١٥ سال است که شهروندان این منطقه برای راه اندازی کلانتری سوم درخواست داشته‌اند، به طوری که اولین درخواست شهروندان در دیدارهای مردمی در مساجد در خصوص همین مساله بوده است.


سومین کلانتری منطقه ۸ با مساحت یک هزار و ٦٠٠ متر مربع به صورت مشارکتی بین شهرداری منطقه و نیروی انتظامی ساخته می شود. شهرداری منطقه ۸ مسئول ساخت ساختمان سه طبقه در زمین اختصاص یافته از سوی نیروی انتظامی است.


گفتنی است؛ درحال حاضر در تهران ۸۵ کلانتری وجود دارد و طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی مقررشده است، تعداد کلانتری‌های تهران به ۲۰۰ عدد برسد.


انتهای پیام/۴۱۷۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته