دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماجرای ترور بیولوژیک نادر طالب‌ زاده چه بود؟ +فیلم

مرحوم طالب‌زاده در سال ۱۳۹۵ عنوان کرد که هدف ترور بیولوژیک قرار گرفته بود، در همین راستا به بررسی این ماجرا پرداخته‌ایم.
کد خبر : 655815
نادر طالب زاده

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، نادر طالب‌زاده (۴ دی ۱۳۳۲ – ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) تهیه‌کننده، کارگردان و مجری ایرانی بود. وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود در کارنامه کاری و رسانه ای خهود دبیری کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیری جشنواره فیلم عمار را داشت و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود.


آن مرحوم فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های طالب‌زاده می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. از مستندهای وی می‌توان «ساعت ۲۵ (در آمریکا)»، «خنجر و شقایق (در بوسنی)»، «رویش در آتش (در صربستان)»، «بیداد خاموش (در آلمان)»، «ره آورد هند (در هندوستان)»، «جهان در انتظار (اروپا)»، مجموعه تلویزیونی «بشارت منجی» و فیلم سینمایی «مسیح» و... را نام برد. مرحوم طالب‌زاده در سال ۱۳۹۵ ادعا کرد که هدف ترور بیولوژیک قرار گرفته بود، در همین راستا به بررسی این ماجرا پرداخته‌ایم.





از مفقودی چمدان تا ترور بیولوژیک


نادر طالب‌زاده در سال ۱۳۹۵ ادعا کرد که هدف ترور بیولوژیک قرار گرفت. وی در توضیحات محل این اقدام گفته بود: «سال ۱۳۹۳ به همراه گروهی از لبنان برای راهپیمایی اربعین به عراق می‌رفتم که چمدان من از هتلی که در نجف بودم از میان صدها چمدان مفقود شد. یک هفته بعد ساعت ۳:۰۰ نصفه شب دو مامور از حراست حرم‌ آمدند آن هم در خانه‌ای که مهمان بودم. آدرسی دادند که به فلان جا برو و چمدانت را تحویل بگیر. من هم اصلا فکر نمی‌کردم چمدانم چیزی شده باشد یا آن را آلوده کرده باشند. اطلاعات لپ‌تاپم به کلی خالی شده و بررسی‌های کاملی از آن انجام داده بودند. از روز بعد از تحویل چمدان دچار سرفه‌های خونی و نارسایی قلبی شدم‌، حالم بد شده بود، اما متوجه این ماجرا نبودم. با دکتری که متخصص بیوتروریسم است، صحبت کردم ایشان من را آگاه کرد که چه اتفاقی افتاده است و این پزشک تروربیولوژیک من را تایید کردند. لپ‌تاپ خود را به بچه‌های سپاه دادم و آن‌ها گفتند که دیگر به آن دست نزن.»


در ادامه می‌توانید فیلمی از ادعای نادر طالب‌زاده درباره ترور بیولوژیک خود را مشاهده کنید.





مرحوم طالب‌زاده هشتم آذر سال گذشته نیز به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بیمارستان بستری شده بود. وی همچنین ۱۸ دی سال گذشته بار دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و اوایل بهمن‌ماه از بیمارستان مرخص شد. این مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون عصر ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در ۶۹ سالگی به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در تهران درگذشت.


انتهای پیام/۱۱۰/





انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
۰
روحت قرین با شادی و ارامش.همنشین با ابا عبدالله انشالله.
هلدینگ شایسته