دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1401 - 10:45
آقامیری:

ماه رمضان از عناصر وحدت در جهان اسلام است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در مراسم محفل انس با قرآن ویژه دانشجویان غیر ایرانی استان تهران گفت: ماه مبارک رمضان از عناصر وحدت در جهان است.
کد خبر : 655658
مراسم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مراسم محفل انس با قرآن ویژه دانشجویان غیرایرانی با حضور سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، عباس گنجی، قائم مقام معاونت بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی استان تهران، سروش رزمی مدیرکل امور جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد ملکی نیا مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، وحید چگینی، رئیس واحد تهران جنوب و دیگر مسئولان به همت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و همکاری واحد تهران جنوب در مجتمع ولیعصر(عج) این واحد برگزار شد.


آقامیری در این مراسم، ماه مبارک رمضان را عامل وحدت مسلمانان دانست و اظهار کرد: خدا، پیامبر و قرآن از مشترکات ماست و در کنار ماه مبارک رمضان عواملی بزرگ، مهم و تأثیرگذار در تجمیع و وحدت مسلمانان هستند.


وی افزود: دیگر غیر از این اختلافی در بحث ماه رمضان حتی در کارهایمان نداریم، کسی نیست که بگوید ماه رمضان نباید روزه بگیریم مثلاً شعبان روزه بگیریم که این عامل بزرگی برای وحدت است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با توجه به عناصر وحدت بین مسلمانان خطاب به دانشجویان غیر ایرانی ادامه داد: اختلاف نظری بین مسلمانان جهان در عوامل وحدت وجود ندارد، خدا، پیامبر، قرآن و ماه مبارک رمضان و... برای ما یکی است و اعمال و کارهای‌مان همه با هم در دوره‌های خاص، ماه‌های خاص به ویژه ماه‌های حرام انجام می‌شود.


وی با ابراز خرسندی از برگزاری محفل انس با قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب افزود: باید به قرآن گوش دهیم و علاوه بر توسل به آن سعی کنیم قرآن را راهنمای زندگی قرار دهیم. اگر در همه بخش‌های قرآن تدبر کنیم ما را به فکرکردن و خروج از غفلت هدایت می‌کند.


آقامیری با بیان اینکه قرائت قرآن در ماه رمضان آرام‌بخش است و موجب آموزش، استفاده روحی و آرامش ما خواهد شد، عنوان کرد: یکی از امتیازات قرآن نزول آن در شب قدر و در ماه مبارک رمضان بوده و خوابیدن، قرآن خواندن و حتی نفس کشیدن در این ماه عبادت است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: به غیر از جایزه‌های نقدی، سه جایزه ۳۰ درصدی تخفیف نیز به دانشجویانی که برنده شوند، داده شود.


گنجی: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هم اندیشی برای دانشجویان غیرایرانی در دستورکار است


قائم مقام معاونت بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: محفل انس با قرآن به یمن و برکت ماه مبارک رمضان و به منظور خدمت به دانشجویان غیرایرانی برنامه ریزی شده است و امیدواریم بتوانیم از فیوضات ماه مبارک رمضان استفاده کنیم.


وی افزود: برنامه های فرهنگی یکی از محورهای فعالیت و کار معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویانی است که از کشورهای مختلف این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل خودشان انتخاب کرده اند.


گنجی بر همکاری دانشجویان غیرایرانی در برنامه های جانبی تحصیل تأکید کرد و گفت: باید در کنار درس توانمندی های دیگری کسب کنیم به همین دلیل در دانشگاه آزاد اسلامی و در حوزه فرهنگی و فوق برنامه معاونت بین‌الملل، برنامه‌هایی چنینی را تنظیم کرده ایم و آمادگی داریم که از برنامه های پیشنهادی دانشجویان درحوزه فعالیت های فرهنگی استفاده کنیم و نمونه آن هم برنامه شب شعر و محفل انس با قرآن بوده که می‌تواند در آینده مسابقات فرهنگی، مسابقات ورزشی، برنامه های تفریحی و موضوعات از این قبیل هم باشد.


وی از هم اندیشی با دانشجویان غیرایرانی و برنامه های مشترک با کشورهای دیگر استقبال کرد و ادامه داد: دست یاری و همکاری و مشارکت سوی شما دراز می کنیم.


حجت‌الاسلام جلیلی: برای اینکه آدم جلوی شیطان زمین نخورد فقط باید به خدا متوسل شود و توکل کند


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز با بیان اینکه قرآن در ماه رمضان و برای هدایت بشریت نازل شد به نقل از امام حسین (ع) قرآن را داری چهار مرتبه معرفتی عبارات، اشارات، لطائف و حقایق قرآن دانست.


وی در پایان خاطرنشان کرد: برای هر مرتبه هم حضرت یک مخاطب خاص معرفی کردند. فرمودند عبارات و ظاهر قرآن حجت برای عموم مردم است. امام رضا(ع) فرمودند؛ روزی ۵۰ آیه تلاوت کنید. تلاوت یعنی خواندنی که با تدبر باشد یعنی به ترجمه آن دقت کنیم. هر آیه قرآنی بطنی دارد. شیطان و جنودش از جهتی به سمت شما می آیند و چشمت را فریب می‌دهند که اصلا فکرش را نمی کنید. آدم برای اینکه جلوی شیطان زمین نخورد فقط باید به خدا متوسل شود و توکل کند. ماه رمضان، ماه بهار قرآن است برای این که بتوانیم سطوح مختلف معارف قرآن را درک کنیم، این ماه بهترین فرصت است؛ چون از لذت‌های دنیا در این ماه به دور هستیم.


انتهای پیام/۴۱۶۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته