دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت، قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان را ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
کد خبر : 649431
گندمیی.jpg



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، علیرضا مهاجر معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی درباره اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت:دولت امسال با توجه به تحولات پیش آمده در سطح جهان قیمت گندم را با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌کند و همچنین هزار تومان هم به کسانی که گندم خود را به دولت بفروشند، جایزه می‌دهد.


وی افزود: با توجه به جنگ روسیه و اکراین که هر دو کشور از تولیدکنندگان گندم در سطح جهان هستند و تغییر و تحولاتی جهانی و همچنین افزایش تورم کالای مختلف در سطح جهان دولت تصمیم گرفته قیمت خریدگندم را افزایش دهد.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: قیمت گندم قبلا در شهریور ماه سال گذشته در شورای سیاست گذاری اقتصادی که با حضور وزیر جهادکشاورزی و نمایندگان وزارت اقتصاد و دیگر ارگان‌های دیگر برگزار شد ۷۵۰۰ تومان تعیین شده بود که بعد مجلس به دلیل افزایش تورم قیمت تضمین را به ۹۵۰۰ تومان افزایش داد.

وی تصریح کرد: با توجه به تحولات در سطح جهان و افزایش قیمت محصولات مختلف راهبردی کشاورزی تصمیم بر این شد، که بار دیگر قیمت خرید افزایش پیدا کند تا کشاورزان راغب به فروش گندم به دولت شوند.
انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته