دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1400 - 13:50
در اختتامیه طرح قرآنی برهان عنوان شد:

استقبال چشمگیر دانش‌آموزان سمایی از برگزاری طرح اعجاز قرآن

مراسم اختتامیه طرح قرآنی برهان صبح امروز با حضور سیدمحمدبطحائی معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما و نمایندگانی از پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی و مدرسان و متولیان اجرایی این دوره برگزار شد.
کد خبر : 646572
مسابقات قرآن کریم



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی، سیدمحمدبطحایی با تقدیر از برگزاری خوب و موفق این دوره، اجرای چنین دوره‌هایی را به‌عنوان موضوعات اصلی در آموزش‌های عمومی ضروری دانست و گفت: آنچه نسل و جامعه ما را نجات می‌دهد تمسک به همین آموزه‌های قرآنی است.


وی با انتقاد از تأکید بر آموزش‌های کوتاه‌مدت حافظه‌محور برای دانش‌آموزان، گفت: تعلیم و تربیت دینی ما آموزه‌های دیگری را به ما تکلیف کرده است که ما از آن‌ها غافلیم.


وی محجوریت قرآن را عاملی اصلی دست و پا زدن بشر امروز دانست و خاطرنشان کرد: ما به لحاظ محتوایی بسیار غنی هستیم اما باید با روش درست این مفاهیم را به نسل جوان و نوجوان منتقل نماییم.


وی با قدردانی از عواملِ متخصص و صاحب‌نظر اجرایی این طرح، از ضرورت تبدیل این آموزش‌ها به یک نظام منسجم آموزشی و بسط و توسعه آن در میان دانش‌آموزان و حتی دانشجویان سخن گفت.


پیش‌بینی اجرای دوره تربیت مربی طرح برهان به‌صورت حضوری در تابستان از دیگر موضوعاتی بود که رئیس سازمان سما به آن اشاره کرد و گفت: طی فراخوانی می‌توان از علاقه‌مندان که سوابق کاری و پژوهشی مرتبط دارند دعوت به همکاری کرد و پس از برگزاری یک دورهٔ آموزشی، از این افراد به‌عنوان مربیان طرح در استان‌ها استفاده کرد.


گفتنی است در این جلسه فرزانه روحانی مشهدی رئیس پژوهشکده اعجاز قران دانشگاه شهید بهشتی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن روحانی و مصطفی مرادی و محمدرضا بشارتی از مدرسان این دوره حضور داشتند.


ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشکده اعجاز قران دانشگاه شهید بهشتی و گزارشی از اجرای طرح برهان در مدارس سما توسط مجریان این حوزه از دیگر برنامه‌های جلسه امروز بود.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن روحانی مدیر اجرایی طرح برهان، اجرای این دوره را در مدارس سما بسیار موفقیت‌آمیز دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌های پیش و پس از برگزاری این دوره از شرکت‌کنندگان، رشد بسیار چشمگیری در پذیرش اعجاز قران را در میان دانش آموزان شرکت‌کننده شاهد بودیم.


وی خاطرنشان کرد این طرح در سال اول در 5 استان به‌صورت آزمایشی و در مرحلهٔ بعدی در 15 استان برگزار شد.


طرح قرآنی برهانی، با هدف ساده‌سازی مفاهیم قرانی و انطباق آموزه‌های علمی آن با دانش روز با همکاری پژوهشکده اعجاز قران دانشگاه شهید بهشتی و معاونت فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی سازمان سما برگزار که در خاتمه نیز برای شرکت‌کنندگان گواهی نیز صادر شد.


موضوعاتی همچون کرویت زمین، میخ بودن کوه، پرورش و رشد دانه، زنبورعسل، انتقال درد از پوست، آهن، تگرگ و اثرانگشت در قران، پیدایش جهان از گاز و ... ازجمله موضوعات این سلسله نشست‌های آموزشی بوده است که با استقبال چشمگیر دانش‌آموزان سمایی روبرو شد.


در خاتمه این نشست ریاست سازمان سما با اهدای لوح تقدیر و هدیه از عوامل اجرایی این طرح تقدیر کرد.


انتهای پیام/4040/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته