دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زادمهر در گفت‌وگو با آنا:

سرپرستی موقت ماجدی مانعی ندارد/ برکناری عزیزی خادم زنگ خطر را برای رؤسای دیگر فدراسیون‌ها به صدا درآورد

پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: با برکناری عزیزی خادم زنگ خطر برای رؤسای دیگر فدراسیون‌های ورزشی به صدر درآمده است.
کد خبر : 642221
افتتاح خانه فوتسال با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم

محمدرضا زادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال و انتخاب میرشاد ماجدی به‌عنوان سرپرست در شرایطی که برخی کارشناسان حقوقی این انتصاب را غیرقانونی دانسته‌اند، اظهار کرد: مسئولیت‌ها و حدود اختیارات رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه تعریف شده است و بر مبنای آن می‌توان تصمیمات لازم را در مورد تمامی امور مربوط به فدراسیون گرفت. متأسفانه در فوتبال ما برکناری نفر اول یک باشگاه اتفاقی نادر بوده و بارها خوانده بودیم مدیرعامل یک باشگاه به تنهایی تصمیمات را اجرایی می‌کند و به اعضای هیئت مدیره توجهی نمی‌کند اما به ندرت از تغییر مدیرعامل با آرای هیئت مدیره خبری منتشر شده بود. به نظر می‌رسد در فدراسیون فوتبال هم عزیزی خادم در بسیاری تصمیمات نظر هیئت رئیسه را لحاظ نکرده و انفرادی تصمیم گرفته است.


وی ادامه داد: در فدراسیون فوتبال که ارگان بزرگی نسبت به باشگاه‌ها محسوب می‌شود هیئت رئیسه مصوباتی را در اختیار رئیس فدراسیون قرار می‌دهند و باید به مرحله اجرا درآید. چون در فوتبال ایران تا به حال هیئت رئیسه فدراسیون نسبت به عزل رئیس اقدامی نکرده بود برکناری موقت عزیزی خادم بازتاب بسیار زیادی داشته است. در حالی که در سراسر دنیا هیئت مدیره باشگاه‌ها یا هیئت رئیسه فدراسیون‌ها بر اساس حدود اختیارات خود درباره عزل یا ادامه همکاری با مدیرعامل و رئیس رأی گیری می‌کنند و برکناری رئیس فدراسیون اتفاق عجیبی نیست. جالب اینکه در ورزش ایران هم تا به امروز شاهد نبوده‌ایم رئیس یکی از فدراسیون‌ها توسط هیئت رئیسه برکنار شود و اتفاقی که برای فوتبال رخ داد می‌تواند فتح بابی برای دیگر فدراسیون‌ها باشد. زنگ خطر به صدا درآمده و دور از انتظار نیست در آینده شاهد برکناری رؤسای دیگر فدراسیون‌ها باشیم چون بدعتی قانونی وارد ورزش ایران شد.


عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس افزود: در ظاهر امر عزیزی خادم دچار اشتباهات بزرگی نشده اما این هیئت رئیسه فدراسیون است که در مورد عملکرد رئیس تصمیم‌گیری می‌کند. در صحبت‌های چند تن از اعضای هیئت رئیسه که قبل و بعد از جلسه عزل عزیزی خادم بیان شد به عملکرد رئیس فدراسیون انتقاداتی مطرح شد از جمله توجه کافی نداشتن به خواسته‌های هیئت رئیسه و دادن هشت رأی برای عزل موقت عزیزی خادم گویای آن است رئیس فدراسیون نتوانسته رضایت هیئت رئیسه را فراهم کند. اینکه اعضای فعلی هیئت رئیسه با حکم عزیزی خادم منصوب شده‌اند دلیلی بر این نمی‌شود که در ادامه راه اختلافاتی میان آنها به وجود نیاید چون این اعضا موظف هستند تا بر عملکرد رئیس فدراسیون نظارت داشته باشند و اگر اتحادی میان آنها شکل گرفته بر اساس تشخیصی بوده که به سود فوتبال ایران دیده‌اند. هر چند باید منتظر این تصمیم آنها بود و درست یا غلط بودن این تصمیم را گذر زمان مشخص می‌کند.




بیشتر بخوانید: 





زادمهر با اشاره به اینکه میرشاد ماجدی مراحل پیشرفت در مدیریت را پله پله طی کرده و سرپرست موقت فدراسیون فوتبال شده، عنوان کرد: اینکه حضور ماجدی از نگاه برخی کارشناسان حقوقی غیرقانونی عنوان شده به دیدگاه کارشناسی آنها باز می‌گردد اما سرپرستی فدراسیون به صورت موقت به ماجدی داده شده و دائمی نیست. می‌توان از یک روز تا هر چند روزی که قانون اجازه دهد، حکم سرپرستی صادر کرد. ماجدی هم 90 روز فرصت دارد تا مجمع عمومی فدراسیون را برگزار کند و درباره قطع یا ادامه همکاری توسط اعضا تصمیم‌گیری شود. ضمن اینکه AFC و FIFA در جریان کلیه اموری که در فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد قرار خواهند گرفت و این موضوع نشان می‌دهد مانعی برای حضور موقت ماجدی در سمت سرپرستی فدراسیون فوتبال نیست. همان‌طور که در داخل زمین قوانینی وجود دارد و داور بر اساس آن قوانین سوت می‌زند در خارج از زمین هم باید بر مبنای قوانین پیش رفت و هیئت رئیسه تصمیماتی در حوزه اختیارات خود گرفته است و اگر اشتباهی رخ داده باشد قطعاً در آینده مشخص می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته