دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون کل نهاد ریاست جمهوری خواستار شد؛

توجه ویژه به قانون‎گریزی، قانون‎پذیری و قانون‎زدایی

معاون کل نهاد ریاست جمهوری، خواستار توجه ویژه به بحث قانون‌گریزی، قانون‌پذیری و قانون زدایی شد.
کد خبر : 63385

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از رویداد ۲۴، مرتضی بانک در ششمین همایش جایزه ملی مدیریت مالی ایران گفت: سال گذشته در همین مجمع این بحث مطرح شد و لازم است که این سه عنصر به طور جدی مورد توجه ویژه قرار گیرد.


وی به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها اشاره و عنوان کرد: در شرایط جدید ضروری است به این بحث بیش از پیش توجه شود و نقش ویژه‌ای را برای متخصصین، اشخاصی که فکر و برنامه ملی دارند و توانایی در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های اساسی برای خلا‌ها و مشکلات موجود دارند، در نظر گرفت.


بانک افزود: این افراد در حقیقت تاثیر بسیاری در ارائه قانون که مناسب با فعالیت‌های اقتصادی مورد نیاز کشور است، دارند.


وی به مشکلات کشور در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که در اقتصاد کشور مشکل جدی وجود دارد، نحوه واگذاری سهام شرکت‌ها بخصوص سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی است.


معاون کل نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اقتصاد ما اقتصاد دولتی است، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم برنامه‌ توسعه ششم عبور از اقتصادی دولتی به اقتصاد خصوصی است و شیوه عبور از این بحران و مشکل اهمیت ویژه‌ای داشته و بسیار حیاتی است.


وی افزود: در این مسیر نیازمند مدیرانی هستیم که توانمندی داشته باشند که حرکت به این سمت را به نحوه مطلوبی مدیریت کنند و همچنین در این مسیر نیازمند زیربنا‌ها و زیرساخت‌های مناسب از جمله قانون‌های متناسب هستیم.


بانک با بیان اینکه اقتصاد دولتی تبدیل به اقتصاد شبه دولتی شده است، افزود: نقش قانون و قانون‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی نقش بسیار مهمی است و اینجا است که مدیران مالی می‌توانند بر اساس آن در نقشه راهبردی خود به عنوان چراغ‌های راهنما و عناصری که آینده را پیش‌بینی می‌کنند از آنها استفاده کنند.


وی با بر شمردن ویژگی‌های مدیر استراتژیک گفت: چنین مدیری باید با پشتوانه گذشته نسبت به اهداف و برنامه‌ها کاملاً آگاه و مقتدر باشد و آینده را دیده و پیش‌بینی کند زیرا نبود تصمیمات و مدیریت استراتژیک در مسابقه سریع و پیچده‌ای که در اقتصاد دنیا به راه افتاده است، خسارت‌های جدی به دنبال خواهد داشت.


معاون کل نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مدیر موفق امروزی باید توانایی تصمیم‌گیری برای هر لحظه را به صورت مستمر داشته باشد، تصریح کرد: مدیری که امروز برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت بنویسد و براساس آن مورد به مورد تصمیم‌گیری کند در دنیای امروز نقش کمتری داشه و باید برای لحظه تصمیم‌گیری کند.


وی افزود: اگر چنین نقشی را برای مدیران در نظر بگیریم دو عنصر مهم مدیریت مالی و مدیریت اطلاعات و امنیت نقش و جایگاه شاخصی پیدا می‌کنند و این نقشی است که در خصوص حوزه مالی، توسط مدیران ارزشمند و تاثیرگذار برای رهبری و مدیریت یک دستگاه پیش‌بینی شده است.


بانک افزود: آنچه در رابطه با اقتصاد مقاومتی مورد اشاره قرار گرفته است و مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید جدی دارند، نیروی انسانی است و در اقتصاد مقاومتی با تکیه بر این نیروی ارزشمند، کارآمد، کارساز و آینده‌نگر است که می‌توان در اجرای برنامه موفق عمل کرد.


وی خاطر نشان کرد: نقشی که نیروی انسانی در طراحی برنامه‌ریزی و نتظیم امور دارد با توجه به دانش و تخصص همانند نقش طبیعی نیست و قدرتی است که هر روز در ایجاد تحرک و فراهم کردن بسترهای مناسب برای آینده کشور می‌تواند کارساز و مفید باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته