دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 07:46

دیوید کامرون: ترامپ به جنگ تمدن‌ها کمک می‌کند

دیویود کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت وی با سخنان خود شکست دادن افراط‌گرایان را دشوار می کند.
کد خبر : 63140

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از گاردین، کامرون اظهار کرد دونالد ترامپ، با ارتکاب «اشتباهی بنیادین» یعنی تلاش برای سرزنش تمام مسلمانان بابت ایدئولوژی یک اقلیت محدود، دارد مقابله و شکست افراط گرایان را دشوارتر می کند.


ترامپ که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، پس از طرح پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا با انتقادات فراوانی مواجه شده است.


پس از آنکه 570 هزار نفر با امضای توماری خواستار ممنوعیت ورود ترامپ به خاک انگلیس شدند، نمایندگان پارلمان این کشور ساعت‌ها زمان صرف بحث در خصوص این مسئله کردند که آیا باید به این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اجازه ورود به خاک انگلیس داده شود یا نه. هشدار دیوید کامرون پس از آن مطرح می‌شود که وی اظهارات ترامپ را «تفرقه افکنانه، احمقانه و اشتباه» خوانده بود.


در صورتی که ترامپ موفق شود در انتخابات ماه نوامبر به پیروزی برسد، این اظهارنظرها ممکن است موجب ایجاد اختلافی دیپلماتیک بین آمریکا و بریتانیا شود.


کامرون به وب‌سایت آمریکایی میک دات کام گفت: «من فکر می کنم مشکل آنچه دونالد ترامپپ گفته و آنچه برخی دیگر نیز می گویند، این است که آنها دارند با تلاش برای سرزنش کردن تمام اسلام و تمام مسلمانان به خاطر ایدئولوژی و اعمال یک اقلیت، مرتکب یک اشتباه بنیادین می‌شوند. از خیلی جهت ها، این حرف ها در واقع به افراط‌گرایان کمک می کند، زیرا آنها می‌خواهند بین اسلام و مسیحیت یا بین اسلام و غرب نبرد تمدن‌ها به راه بیندازند. در واقع آنچه دارد اتفاق می‌افتد نبرد تمدن‌ها نیست. این نبردی در درون اسلام است، جایی که اکثریت قابل توجهی اسلام را به عنوان دین صلح می‌بینند و می‌خواهند در دموکراسی‌های چندنژادی، چندقومی و چندمذهبی مثل دموکراسی ما زندگی کنند. اینها همه بر خلاف (عقاید) اقلیتی کوچک است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته