پنجشنبه  02  اسفند  1397
دوشنبه , 22 بهمن 1397 ساعت 18:57

پرواز سیمرغ‌ها در «شبی که ماه کامل شد»

فیلم «شبی که ماه کامل شد» با کسب 7 سیمرغ موفق‌ترین فیلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای معرفی برندگان سیمرغ‌های بلورین رشته‌های مختلف با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد در برج میلادبرگزار شد.در این مراسم فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی با دریافت 7 سیمرغ بلورین، موفقترین فیلم این دوره از جشنواره فیلم فجر در جشن چهل سالگی انقلاب لقب گرفت.

در آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر علاوه بر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی و جمعی از سینماگران  و هنرمندان کشور و صاحبان آثار در این جشنواره حضور داشتند.

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر
در ابتدا دبیر جشنواره سی و هفتم پشت تریبون آمده و گزارشی از جشنواره این دوره ارائه کرد. ابراهیم داروغه‌زاده در این گزارش کوتاه با اعلام این که آثار حاضر در جشنواه فجر گواه این است که سطح کیفی آثار سینما نسبت به ادوار قبلی رشد چشمگیری داشته اظهار کرد:این همان چیزی است که منتقدان و علاقه‌مندان به سینما پس از شروع نمایش فیلم‌ها می‌گفتند که سال، سال سختی برای داوران است و هر سال که سال سختی برای داوران باشد یعنی آثار ممتاز زیاد و آثار خوب فراوان است.

وی گفت:سال ۱۳۹۷ پرمخاطب‌ترین سال سینمای ایران در دو دهه اخیر بود و به تبع آن پررونق‌ترین و پرفروش‌ترین سال سینمای ایران به شمار می‌آید. در این میان آنچه شایسته توجه است استقبال تماشاگران از آثار متنوع و متعدد سینمای دفاع مقدس، مقاومت، کودک و هنری بود که در طول سال به نمایش درآمدند. در این سال بیش از یکصد سالن جدید و نو به مجموعه سالن‌های سینمایی کشور اضافه شد.

داروغه‌زاده  آن‌چه در تاریخ سینما از جشنواره سی و هفتم ثبت خواهد شد  را این گونه برشمرد: تنوع آثار حاضر در جشنواره، تنوع ژانر، تنوع موقعیت‌های خلق داستان، و وسعت جغرافیای آثار به تمامی ایران و شاید از همه مهم‌تر توجه و تمرکز آثار ارزشمند سینمای ایران بر مفاهیم و موضوعات دارای اولویت، وحدت ملی و منافع ملی و خلق آثار مهم و ارزشمند، باورپذیر و مورد پسند علاقه‌مندان به سینما.

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در ادامه گزارش خود گفت: رضایت بالای تماشاگران و منتقدان از آثار این دوره جشنواره گواه صادقی بر این امر است که سینمای ایران در چهل سالگی انقلاب اسلامی به رغم تمایل و تلاش دشمنان برای ناامیدسازی هنرمندان، تلاش شایسته و درخور و افزون نمود، تا سهم خود را در جشن های چهل سالگی انقلاب به خوبی و بیش از پیش ادا کند که جشنواره فیلم فجر برای سینمای ایران فقط یک رویداد هنری نیست بلکه بارزترین و باشکوه ترین جلوه اجتماعی و مردمی و فرهنگی هنری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی است.

داروغه‌زاده در ادامه گزارش خود  از غفلت رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های پایتخت از یک نکته مهم نیز این گونه ابراز تأسف کرد: آنچه از دید رسانه‌ها خصوصاً رسانه‌های پایتخت در این آیین باشکوه مغفول ماند، شور و نشاط و جریان اجتماعی ایجاد شده حول محور سینما در سراسر ایران بود. نمایش همزمان گزیده‌ آثار جشنواره در همه استان‌ها و در سراسر کشور، شرایطی فراهم نمود تا به عدالت اجتماعی نزدیک شویم و جشنواره فیلم فجر، مردم سراسر ایران را در بر گیرد و همه آنان را در این رویداد در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی شریک سازد.

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر

 وی در انتها گفت:در این میان، سیمرغ و پروانه‌ها که رهاورد مشترکی از آثار جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم کودک بودند سهم کودکان و نوجوانان سراسر ایران در این شادمانی بود و لحظه‌های باشکوهی از مواجهه کودکان و فیلم‌ها و سینما خلق کرد که در غوغای نمایش و نقد آثار، کمتر دیده شدند. صف‌های طولانی علاقه‌مندان به تماشای آثار و سانس‌های فوق‌العاده برای بیش از ۱۰ فیلم و ادامه نمایش‌ها در قالب سینماها تا ساعت ۳ بامداد، جشنواره امسال را جشنواره‌ای متمایز ساخته بود و خدای بزرگ را شاکریم که سینمای ایران توانست سهمی قابل‌توجه از شادمانی جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته باشد.

در ادامه،هیئت داوران بخش فیلم کوتاه داستانی روی سن حاضر شدند تا فیلم برگزیده این بخش را معرفی کنند.آیدا پناهنده، محمد آفریده، حبیب احمدزاده، مازیار میری و سعید سهیلی به عنوان اعضای هیئت داوران این بخش فیلم بچه‌خور به کارگردانی «محمد کارت» را برنده سیمرغ بلورین  بهترینفیلم کوتاه داستانی معرفی کردند. البته از جمع هیئت داوران سعید سهیلی به گفته مجری مراسم به دلیل کسالت در این برنامه حضور نداشت.

محمد کارت با ابراز خرسندی از دریافت جایزه خود، از همه عوامل این پروژه تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که حضور جدی فیلم کوتاه و مسند در جشنواره فیلم فجر مستمر باشد.

پس از معرفی نامزدهای بهترین فیلم مستند، سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی مستند از بین پنج فیلم، به فیلم «بهارستان خانه ملت» به کارگردانی بابک بهداد اهدا شد.

با رأی هیئت داوران، سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی بخش «نگاه نو» به فیلم سینمایی مسخره‌باز به کارگردانی همایون غنی‌زاده اهدا شد.

همایون غنی‌زاده به نمایندگی از خود یکی از مهاجران افغانستانی را برای دریافت جایزه به این مراسم فرستاد. این مهاجر افغانستانی ساکن ایران در صحبت‌های کوتاهی از مشکلات خود و هموطنانش گفت.

وی اظهار کرد: امروز باید برای داشتن امید حرف‌های خوب بزنیم می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از مردم ایران سپاسگزاری کنم. ما مردم افغانستان به پاس سال‌ها میزبانی شما آرزوی رفع مشکلات را داریم.

وی در ادامه متن کوتاهی از کارگردان فیلم مسخره‌باز را نیز خواند. در این متن غنی‌زاده از پذیرفتن جایزه بخش «نگاه نو» عذرخواهی کرد تا به نوعی اولین حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره رقم بخورد. 

 کارگردان مسخره باز در متن خود چنین گفته بود:«کارگردان موفق برگزیده باید موفق شده باشدکه نگاه نو و جدیدی را در جشنواره تزریق کرده باشد. حال آن‌که آن‌چه می‌بینیم حکایت از عدم موفقیت اینجانب، کارگردان «مسخره‌باز» در تزریق نگاه نو به جشنواره است. لذا ضمن خرسندی و قدردانی از ایجاد فرصت حضورم در جشنواره امسال، اینجانب همایون غنی‌زاده از پذیرفتن این جایزه، یعنی نگاه نو معذورم. امید که در دوره‌های دیگر، کارگردان مقبول‌تری برای این جشنواره باشم».

پس از اهدای جوایز این بخش، قسمت‌هایی از فیلم سینمایی ۲۳ نفر و بخش‌هایی از پشت صحنه این فیلم به نمایش درآمد. سپس شخصیت‌های اصلی این فیلم که در سال‌های ابتدایی دهه شصت در سنین نوجوانی اسیر زندان‌های دشمن بعثی بودند به همراه بازیگران نوجوان این فیلم روی صحنه آمدند و مورد تشویق گرم حاضران قرار گرفتند. 

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

در ادامه گوهر خیراندیش پشت تریبون آمد و  در صحبت‌هایی کوتاه از فیلم ۲۳ نفر به عنوان فیلمی یاد کرد که مخاطب را با خود درگیر و همدل می کند و ابراز امیدواری کرد این فیلم فروش خوبی داشته باشد.

وی گفت: در زمان تماشای این فیلم اشک می‌ریختم و واقعا به چنین شخصیت‌هایی افتخار کردم. من در مقابل این عزیزان سر تعظیم فرود می‌آورم.

سپس با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، حبیب احمدزاده عضو هیئت داوران جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی این دوره از جشنواره فجر به مجتبی فرآورده، تهیه‌کننده فیلم ۲۳ نفر اهدا شد.

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

گوهر خیراندیش هم یک سیمرغ بلورین نمادین را به مالک محمدی یکی از بازیگران نوجوان این فیلم اهدا نمود.ضمن این که ملا صالح قاری از شخصیت‌های اصلی ماجرای بیست و سه نفر و  اکبر عبادی که در این فیلم نقش او را ایفا کرد نیز مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

سپس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت تریبون آمد و ضمن تبریک ایام دهه فجر، بخشی از پیام رئیس‌جمهور را که در کتابچه جشنواره نیز درج شده بود را قرائت کرد.

در بخشی از پیام حسن روحانی خطاب به سینماگران آمده است: در روزهایی که بدخواهان ایران و ایرانی با تمام توان و همه ابزارهای سخت و نرم خود در مقابل این ملت صف‌آرایی کرده‌اند و بیش از همه برای صدمه به «امید» آنها کمر بسته‌اند، سینما در عین تعهد به بازنمایی دغدغه‌های مردم، می‌تواند در این مصاف سرنوشت‌ساز به همراهی ملت بیاید و با امیدآفرینی هنرمندانه و هوشمندانه، محرم و مرهم مردم باشد و عبور از دشواری‌های فعلی را آسان‌تر کند. سینمای ایران می‌تواند در عین آموزندگی و ایجاد سرگرمی، با اشتغال‌زایی عظیم در عرصه اقتصادی هم نقش‌آفرین باشد و هم با ترمیم شکاف‌ها و تقویت ارزش‌های مشترک، وحدت‌آفرینی کند.

در ادامه با ورود هیئت داوران به روی سن، هیجان اهدای سیمرغ‌ها به تدریج برفضای سالن مسلط شد.  پوران درخشنده، ریما رامین‌فر، محمد احسانی، محمدعلی باشه‌آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش و محمود کلاری هفت داور بخش سودای سیمرغ بودند که به روی سن آمدند.

پس از قرائت بیانیه هیئت داوران سودای سیمرغ توسط مهرزاد دانش، جوایز این بخش به نفرات برگزیده اهدا شد.

در بخشی از بیانیه 9 بندی هیئت داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به تنوع  گونه‌ها و لحن‌ها و سبک‌های مختلف سینمایی، به عنوان یکی  از ویژگی های فیلم‌های جشنواره امسال  آمده است: توجه سینماگران به ژانرهای مختلف جنگی، کمدی، پلیسی، فانتزی، تخیلی، ملودرام،‌نوار، تریلر، معمایی و نیز لحن‌های اجتماعی، خانوادگی و شاعرانه، غنای موضوعی فیلم‌های امسال و فاصله‌شان را از قالب‌های یکسان دوران گذشته نوید می‌دهد.

هیئت داوران در ادامه بیانیه خود از ضعف فیلمنامه به عنوان چشم اسفندیار سینمای ایران یاد کرده و آورده است: انسجام روایی،‌آغازبندی و پایان‌بخشی منطقی، ضرباهنگ روایت، توجه به عمق و باورپذیر بودن انگیزه‌های رفتاری و موقعیتی شخصیت‌ها، و حل شدن ایده و درونمایه در تاروپود دراماتیک داستان بایسته‌های کمتر دیده‌شده این عرصه است.

مهرزاد دانش به عنوان نماینده هیئت داوران جشنواره فجر، در بخش دیگری از این  بیانیه گفت:مدت‌های مدید است که قاب سینمای‌ ایران، به دلایل مختلف، گرفتار فضاهای محدود و بسته و عمدتا آپارتمانی معطوف به مشاجره‌های خانوادگی شده است. باعث خوشنودی است که عوامل فیلم‌های امسال، این قاب محدود را شکستند و دوربین خود را به محیط‌های باز معابر و خیابان‌ها و جاده‌ها و دشت‌ها و شهرهای مختلف کشور بردند تا گستره‌های وسیع و پس‌زمینه‌های عریض و تنوع چشم‌اندازها، قابی در خور نام و هویت سینما پیدا کنند.

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

 نامزدها:

حسن روزبهانی برای «۲۳نفر»

 ایمان کرمیان برای «سمفونی نهم»

آرش آقابیک برای «شبی که ماه کامل شد»

 ارشا اقدسی برای «قسم»

 ایمان کرمیان برای «ماجرای نیمروز؛ رد خون»

 برنده سیمرغ بلورین: ایمان کرمیان «ماجرای نیمروز؛ رد خون»

 

بهترین جلوه‌های ویژه بصری

نامزدها:

جواد مطوری برای «مسخره باز»

 محسن خیرآبادی، رضا میثاقی و شهاب نجفی برای «غلامرضا تختی»

هادی اسلامی و امیرسحرخیز برای «۲۳ نفر»

 جواد مطوری برای «سرخپوست»

 سینا قویدل برای «ماجرای نیمروز: رد خون»

برنده سیمرغ بلورین: جواد مطوری«مسخره باز»

 

بهترین چهره‌پردازی 

نامزدها:

 ایمان امیدواری برای «شبی که ماه کامل شد»

مجید اسکندری برای «سمفونی نهم»

 شهرام خلج برای «ماجرای نیمروز؛ رد خون»

 ‌سعید ملکان برای «غلامرضا تختی»

 ‌ عباس عباسی برای «۲۳ نفر»

 ایمان امیدواری برای «مسخره باز»

برنده سیمرغ بلورین:ایمان امیدواری برای «شبی که ماه کامل شد» 

 

بهترین طراحی لباس

 نامزدها:

مشکین مهرگان برای «سمفونی نهم»

 محمدرضا شجاعی برای «ماجرای نیمروز: ردخون»

 امیر ملک‌پور برای «غلامرضا تختی»

 الهام معین برای «مسخره باز»

 برنده سیمرغ بلورین: محمدرضا شجاعی «شبی که ماه کامل شد»

 

بهترین طراحی صحنه

نامزدها:

سهیل دانش برای «مسخره باز»

محمدرضا شجاعی برای «شبی که ماه کامل شد»

 کیوان مقدم برای «غلامرضا تختی»

 محسن نصراللهی برای «متری شش و نیم» و «سرخپوست»

کامیاب امینی عشایری برای «۲۳ نفر»

برنده سیمرغ بلورین: کیوان مقدم «غلامرضا تختی»

 

بهترین صدابرداری

نامزدها:

ایرج شهزادی برای «متری شش و نیم»

 مسیح سراج برای «پالتو شتری»

 بهمن اردلان برای «۲۳ نفر»

 ‌ منصور شهبازی برای «طلا»

 مهدی ابراهیم‌زاده برای «قسم»

برنده سیمرغ بلورین: ایرج شهزادی «متری شیش و نیم»

 

بهترین صداگذاری

نامزدها:

امیرحسین قاسمی برای «متری شیش و نیم»

 حسین ابوالصدق برای «سمفونی نهم»

 مهرشاد ملکوتی برای «ماجرای نیمروز: رد خون»

 امیرحسین قاسمی برای «غلامرضا تختی»

آرش قاسمی «شبی که ماه کامل شد»

برنده سیمرغ بلورین: مهرشاد ملکوتی «ماجرای نیمروز؛ رد خون»

 

بهترین تدوین

نامزدها:

 محمدرضا موئینی برای «سمفونی نهم»

 ‌ بهرام دهقانی برای «متری شیش و نیم»

 ‌خشایار موحدیان برای «قسم»

محمدنجاریان برای «ماجرای نیمروز:ردخون»

 میثم مولایی برای «غلامرضا تختی»

برنده سیمرغ بلورین: بهرام دهقانی برای فیلم «متری شیش و نیم»

 

بهترین موسیقی متن

نامزدها:

پیمان یزدانیان برای «متری شیش و نیم» و «بنفشه آفریقایی»

 امین هنرمند برای «قصر شیرین»

‌ افشین عزیزی برای «غلامرضا تختی»

 ‌ مسعود سخاوت دوست برای «شبی که ماه کامل شد»

 کریستف رضاعی برای «ناگهان درخت» و «سال دوم دانشکده من»

 برنده سیمرغ بلورین: امین هنرمند «قصر شیرین»

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

بهترین فیلمبرداری

 نامزدها:

حمید خضوعی ابیانه برای «غلامرضا تختی»

 ‌ هومن بهمنش برای «متری شیش و نیم»

 ‌ شهرام نجاریان برای «خون خدا»

علی قاضی برای «مسخره باز»

 هادی بهروز برای «ماجرای نیمروز:ردخون»

 مسعود سلامی برای «آشفته‌گی»

برنده سیمرغ بلورین: حمید خضوعی‌ابیانه «غلامرضا تختی»

 

بهترین نقش مکمل زن

نامزدها:

زهره عباسی برای فیلم «ناگهان درخت»

 ژیلا شاهی برای «قصر شیرین»

 فرشته صدرعرفایی برای «شبی که ماه کامل شد»

 نیوشا علیپور برای «قصر شیرین»

 پانته‌آ پناهی‌ها برای فیلم «درخونگاه»

 برنده سیمرغ بلورین: فرشته صدرعرفایی «شبی که ماه کامل شد»

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

نامزدها:

آرمین رحیمیان برای «شبی که ماه کامل شد»

 نوید محمدزاده برای «متری شیش و نیم»

 حسن پورشیرازی برای «قسم»

 یونا تدین برای «قصر شیرین»

 ‌علی نصیریان برای «مسخره باز»

 جواد عزتی برای «ماجرای نیمروز: رد خون»

برنده سیمرغ بلورین:علی نصیریان برای فیلم «مسخره‌باز»

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

بهترین انیمیشن

از بین سه پویانمایی حاضز در جشنواره سی و هفتم به نام های «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر،«بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی و «شب آفتابی» به کارگردانی علی مدنی

برنده سیمرغ بلورین: اشکان رهگذر «آخرین داستان»

بهترین فیلم هنر و تجربه: مسخره باز به کارگردانی همایون غنی زاده

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

بهترین بازیگر نقش اول زن

نامزدها:

مهناز افشار برای «قسم»

 ‌الناز شاکردوست برای «شبی که ماه کامل شد»

 ژاله صامتی برای «درخونگاه»

‌ بهنوش طباطبایی برای «ماجرای نیمروز: رد خون»

 فاطمه معتمدآریا برای «بنفشه آفریقایی»

برنده سیمرغ بلورین: الناز شاکردوست برای «شبی که ماه کامل شد»

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزدها:

 حامد بهداد برای فیلم «قصر شیرین»

 امین حیایی برای فیلم«درخونگاه»

‌ هوتن شکیبا برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»

‌ پیمان معادی برای فیلم«(متری شیش و نیم»

 نوید محمدزاده برای فیلم «سرخپوست»

 برنده سیمرغ بلورین: هوتن شکیبا «شبی که ماه کامل شد»

 

بهترین فیلمنامه

نامزدها:

محسن تنابنده برای فیلم «قسم»

 محسن قرائی و محمد داوودی برای «قصر شیرین»

 نیما جاویدی برای فیلم «سرخپوست»

 پرویز شهبازی برای «طلا»

 نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی برای «شبی که ماه کامل شد»

 برنده سیمرغ بلورین: محسن قرایی و محمد داوودی «قصر شیرین»

 

بهترین کارگردانی

نامزدها:

بهرام توکلی برای «غلامرضا تختی»‌

نیما جاویدی برای «سرخپوست»‌

 نرگس آبیار برای «شبی که ماه کامل شد»

 سعید روستایی برای «متری شیش و نیم»

 رضا میرکریمی برای «قصرشیرین»  

محمدحسین مهدویان برای «ماجرای نیمروز: ردخون»

 برنده سیمرغ بلورین: نرگس آبیار «شبی که ماه کامل شد»

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

 

جایزه ویژه هیأت داوران به فیلم  سرخ‌پوست به کارگردانی نیما جاویدی  رسید.

 

بهترین فیلم

نامزدها:

«سرخپوست» به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی

 شبی که ماه کامل شد (تهیه‌کننده محمدحسین قاسمی)

‌ غلامرضا تختی (تهیه‌کننده سعید ملکان)

‌ متری شیش و نیم (تهیه‌کننده سیدجمال ساداتیان)

‌ ماجرای نیمروز:ردخون (تهیه‌کننده سیدمحمد رضوی)

 قصر شیرین (تهیه‌کننده رضا میرکریمی)

 برنده سیمرغ بلورین: «شبی که ماه کامل شد» به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

 سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

 «ماجرای نیمروز؛ رد خون»، «شبی که ماه کامل شد»، «غلامرضا تختی» و «سرخ‌پوست» به ترتیب فیلم‌های پنجم تا دوم فهرست فیلم‌های محبوب تماشاگران سی و هفتمین جشنواره بودند.

برنده سیمرغ بلورین: «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی

اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر

 انتهای پیام/4104/

 

استفاده از تکواندوکار به جای بازیگر حرفه‌ای بارم را سنگین می‌کرد

استفاده از تکواندوکار به جای بازیگر حرفه‌ای بارم را سنگین می‌کرد

پیام حماسه بصیرت برای سینمای ایران چیست؟

پیام حماسه بصیرت برای سینمای ایران چیست؟

سینمای ایران و بی‌علاقگی به مسائل راهبردی

سینمای ایران و بی‌علاقگی به مسائل راهبردی

فرود سیمرغ روی شانه برندگان؛ این بار آرام و بی‌دردسر

فرود سیمرغ روی شانه برندگان؛ این بار آرام و بی‌دردسر

فیلم «بیست و سه نفر» روایت شجاعت و ایثار است

فیلم «بیست و سه نفر» روایت شجاعت و ایثار است

منتقد فیلم هیچ‌گاه نمی‌تواند مدیر نشست خبری باشد

منتقد فیلم هیچ‌گاه نمی‌تواند مدیر نشست خبری باشد

 سینمای ایران فرم‌زده است

سینمای ایران فرم‌زده است

اعلام سانس فوق‌العاده برای فیلم «متری شیش و نیم»

اعلام سانس فوق‌العاده برای فیلم «متری شیش و نیم»

اسامی نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد

اسامی نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد

برای ساختن «ردخون» سختی‌های زیادی کشیدیم

برای ساختن «ردخون» سختی‌های زیادی کشیدیم

واقع‌گرایی در «حمال طلا» موج می‌زند

واقع‌گرایی در «حمال طلا» موج می‌زند

دهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

دهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

«آشفته‌گی» تجربه‌ای جدید و یک ریسک بزرگ بود

«آشفته‌گی» تجربه‌ای جدید و یک ریسک بزرگ بود

«حمال طلا» در پردیس سینمایی ملت به نمایش درمی‌آید

«حمال طلا» در پردیس سینمایی ملت به نمایش درمی‌آید

پاسخ به موقع به ابهامات در یک اتوبوس متشنج

اکران مردمی فیلم سینمایی «مأموریت غیرممکن» برگزار شد

استفاده از تکواندوکار به جای بازیگر حرفه‌ای بارم را سنگین می‌کرد

سینمای انقلاب به بیراهه رفته است

«کال سنتر» در عین سادگی پر از انرژی و تحرک است

بیش از ۱۸۰۰ صندلی به ظرفیت سینمایی کشور اضافه شد

«مأموریت غیرممکن» کنسرت سینمایی که راجع به تولید ملی است

تئاتر «دام» پانتومیم نیست

دهه نمایش «ماهی در خاک» در کرمان

استقبال تماشاگران جشنواره تئاتر فجر از 4 نمایش

سالن‌های خصوصی مخاطبان را با تئاتر آشتی داده‌اند

اعلام نمایش‌های روی صحنه در دهمین روز از جشنواره تئاتر فجر

حال و هوای متفاوت آرش کمانگیر اسطوره ایرانی در نمایش «آرش»

اجرای نمایش کلاس ۱/۱ تا دوم اسفندماه

اعلام نمایش‌های روی صحنه در نهمین روز از جشنواره تئاتر فجر

مخاطب‌پذیری فضای مجازی با احاطه بر فيلم‌های ١٠٠ ثانيه‌ای

پیشنهاد اجرای تئاتر «چکامه‌هایی که غوغا می‌شوند»‌ در آلمان

استقبال تماشاگران جشنواره تئاتر فجر از 4 نمایش

حامد همایون به تماشای فیلم خودش نشست

اعلام نمایش‌های روی صحنه در هشتمین روز از جشنواره تئاتر فجر