386792
جمعه  27  مهر  1397

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

جمعه , 20 بهمن 1396 ساعت 11:52

تهیه کننده «سوء‌تفاهم» در گفت‌وگو با آنا؛

«سوء‌تفاهم» ترکیبی از سه ژانر جنایی، کمدی و ملودرام/ «معتمدی» به کم قناعت نکرد!

تهیه کننده فیلم «سوء‌تفاهم» بر اصل قرار گرفتن مخاطب در این فیلم تاکید کرد و آن را اثری جنایی، کمدی و ملودرام که با ژانرهای مختلف آمیخته شده، دانست.

جلیل شعبانی؛ تهیه کننده فیلم «سوء تفاهم» که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره تاخیر در روند تولید فیلم، گفت: پیدا کردن لوکیشن و بازنویسی سناریو کار ما را با تأخیر مواجه کرد زیرا در زمان پیش‌تولید تصمیم به بازنویسی فیلمنامه‌ گرفتیم و با توجه به این‌که 70 درصد فیلم در یک لوکیشن اتفاق می افتاد، زمان زیادی برای پیداکردن لوکیشنی با ویژگی‌های خاص صرف کردیم.

وی درباره ترکیب بازیگران فیلم «سوء تفاهم» عنوان کرد: وقتی فیلمنامه بازنویسی شد، دنبال این بودیم که برای هر شخصیت و کاراکتری بازیگری پیدا کنیم. در بازنویسی خیلی شخصیت پردازی‌ها پیچیده شد و احساس کردیم حتما باید سراغ بازیگران حرفه‌ای برویم تا بتوانیم خواسته کارگردان را برآورده کنیم. ما این کار را در فصل شلوغی شروع کردیم و طبعا تمام بازیگران مشغول کار بودند و زمانشان به ما نمی خورد. شانس آوردیم که بعضی بازیگران توانستند به ما بپیوندند.

شعبانی در خصوص چگونگی به تفاهم رسیدن با گروه پشت صحنه نیز اظهار کرد: زمانی که با این سناریو مواجه شدیم و پیچیدگی‌های آن را درک کردیم، تصمیم گرفتیم عوامل پشت دوربین، جزو حرفه‌ای‌های سینما باشند و به هر حال آن‌ها هم گرفتاری‌های خاص خود را داشتند، اما هم بازیگران و هم عوامل وقتی این سناریو را خواندند، علاقه مند به کار شدند. همه عوامل از جمله پیمان شادمانفر(فیلمبردار)، کیوان مقدمی(طراح صحنه) و مهرداد میرکیانی (گریمور) وجود داشت و یکی از بهترین کارهای خود را ارائه داده اند. در حقیقت، برای عوامل پشت دوربین و کسانی که می خواستند خلاقیت و نوآوری به خرج دهند، «سوء تفاهم» جای کار داشت.

وی در اشاره به این‌که ترکیب بازیگران «سوء تفاهم» چقدر می تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند، گفت: تلاش ما در بازنویسی و حتی متن اولیه این بود کاری بسازیم که با مخاطب ارتباط برقرار کند. کار ما هم جنایی، هم کمدی و هم ملودرام و به نوعی آمیخته با ژانرهای مختلف است.

تهیه کننده «سوتفاهم» ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط با مخاطب، عنوان کرد: در «سوء تفاهم» مخاطب را اصل قرار دادیم و تصورم این است خیلی پر مخاطب می‌شود، چون بازی ها، ساختار و سناریو درخشان هستند و بر این اساس نوشته شده که مخاطب را جذب کند.

شعبانی در رابطه با اینکه کار با احمدرضا معتمدی چه تفاوتی با دیگر کارگردان ها دارد، تشریح کرد: هر کارگردانی ویژگی خاص خود را دارد و به عنوان مثال، با مرحوم کیا رستمی، آقایان تبریزی، میرکریمی و خانم درخشنده کار کردم. آقای معتمدی مرد شریف و مهربانی است و از آن دست کارگردانان مسلط به کار خود است و دقیقا می داند چه می خواهد و نسبت به کارگردانانی که با آن ها کار کردم، وسواس بیشتری دارد و تا لحظه آخر برای چیزی که می خواهد به آن برسد، مقاومت می کند. فکر می کردم این حساسیت، کار را سخت می کند، اما با دیدن نتیجه متوجه شدیم این سختی‌ها ارزش داشت. برداشت دوم با برداشت دهم زمین تا آسمان تفاوت داشت و جزئیاتی به کار اضافه شد که آن را منحصر به فرد می‌کرد.

برچسب‌ها

بیشتر بخوانید

نظرات

تأسیس دانشگاه فرشچیان؛ کاری ارزنده برای بازشناسی هنرهای سنتی

تأسیس دانشگاه استاد فرشچیان اقدامی مبارک است/ در تدریس هنرهای سنتی به دنبال کیفیت‌محوری باشیم نه کمیّت‌

دانشگاه فرشچیان؛ تزریق روح تازه به دانشگاه

فیلم‌های جشنواره عمار در آفریقا و سوریه نمایش داده می‌شود/ ساخت فیلم‌های سفارشی به سفارش مردم

دفاع پارسایی از قیمت بلیت «بینوایان»

استاد فرشچیان ارادت خود را به فرهنگ دینی اثبات کرده است

آرزوی ساخت فیلم «دا» را دارم

جکی شروف و گلشن گروور به ایران می‌آیند

ماهورا قربانی شد

کارگردان «هشتگ» در کمدی‌سازی تجربه‌آزمایی کرده است

دانشگاه فرشچیان؛ تزریق روح تازه به دانشگاه

استاد فرشچیان ارادت خود را به فرهنگ دینی اثبات کرده است

پایان فیلمبرداری مستند سینمایی «قبرهای پر سر و صدا»

تأسیس دانشگاه استاد فرشچیان اقدامی مبارک است/ در تدریس هنرهای سنتی به دنبال کیفیت‌محوری باشیم نه کمیّت‌

ماهورا قربانی شد

تأسیس دانشگاه فرشچیان؛ کاری ارزنده برای بازشناسی هنرهای سنتی

آرزوی ساخت فیلم «دا» را دارم

کارگردان «هشتگ» در کمدی‌سازی تجربه‌آزمایی کرده است

فیلم «گرگ بازی» جایگزین «ماهورا » شد

فیلم‌های جشنواره عمار در آفریقا و سوریه نمایش داده می‌شود/ ساخت فیلم‌های سفارشی به سفارش مردم

گفتگوی ویـژه

گـزارش

دیدگاه

پیشخوان روزنامه