دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1400 - 12:42
حجت‌الاسلام منصوری:

وحدت حوزه و دانشگاه به راهبرد اصلی نظام تبدیل شده است

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت گفت: با توجه به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه موجب حل مسائل جامعه و نظام اسلامی می‌شود، این وحدت به راهبرد اصلی نظام تبدیل شده است.
کد خبر : 629601
علی اصغر منصوری



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرقدس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر منصوری در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی ملارد با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله مفتح عنوان کرد: ارتباط دوسویه و تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه موجب استحکام و تقویت نظام و انقلاب می‌شود و لازمه اقتدار کشور در همه حوزه‌هاست.(بیشتر بخوانید)


منصوری افزود: شهید مفتح به‌عنوان شخصیت برجسته حوزه و دانشگاه در راستای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تلاش و کوشش و اهتمام جدی داشته است و با توجه به اینکه پایه‌گذار وحدت حوزه و دانشگاه بود، امام راحل در وصف ایشان فرمودند «شهید مفتح شهید حوزه و دانشگاه است».


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد شهرقدس، ملارد و صفادشت به تلاش‌های شهید مفتح در راستای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: این شخصیت برجسته دینی برای انتقال آموزه‌های حوزوی به دانشگاه راهکارهای مختلفی را دنبال کرد؛ زیرا که نسبت به تأثیر مثبت تعامل حوزه با دانشگاه در جامعه آگاهی کامل داشت.


این مقام مسئول اضافه کرد: حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ، علم و دانش هستند و وحدت این دو نهاد مقدس موجب شکوفایی، رشد، استقلال و حفظ کیان و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.


معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد شهرقدس، ملارد و صفادشت ادامه داد: با توجه به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه موجب حل مسائل جامعه و نظام اسلامی می‌شود، از این‌رو وحدت حوزه و دانشگاه به راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شده است.


منصوری تأکید کرد: امروز طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان دانشگاه‌های کشور با پیروی محض از ولایت و زعامت رهبری و با وحدت و همدلی همواره در صحنه‌های مختلف در حل مشکلات جامعه کمک می‌کنند.


وی متذکر شد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقش ویژه‌ای برای جوانان و طلاب قائل شدند و این امر نشان‌دهنده جایگاه ویژه جوانان دانشجو و طلاب حوزه‌ها و نقش استادان آنها در رسیدن به اهداف و آرمان‌های بلند نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران است.


همواره باید هوشیار باشیم


معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد شهرقدس، ملارد و صفادشت اضافه کرد: دشمن دنبال اختلاف‌افکنی بین حوزه و دانشگاه است و هر زمان از این حوزه‌ها غافل شدیم، دشمن ضربه خود را زده است، هرچند تاکنون موفق نبوده و با شکست مواجهه شده است؛ اما همواره باید هوشیار باشیم.


منصوری با بیان اینکه افراد فعال در حوزه و دانشگاه دو قشر تأثیرگذار هستند، گفت: هرچه ارتباط بین حوزه و دانشگاه مستحکم‌تر باشد، موجب پیشرفت و سعادت جامعه می‌شود.


وی جامعه را نیازمند وجود نخبگان حوزه و دانشگاه دانست و اظهار کرد: فعالان حوزه و دانشگاه با بصیرت و بینش سیاسی می‌توانند به‌راحتی انحرافات سیاسی را شناسایی و به‌راحتی حق را از باطل تشخیص دهند.


معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد شهرقدس، ملارد و صفادشت عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب هدایت علم و تحصیل و گره‌خوردن تخصص‌ها با مبانی دین است و اگر وحدت حوزه و دانشگاه به‌معنای واقعی تحقق یابد، افرادی که در جامعه امروزی تربیت می‌شوند هم تخصص کافی و هم تعهد لازم را دارند.


منصوری افزود: واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام استاد برجسته آیت‌الله مفتح و پیروی محض از رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب تا تحقق کامل این رسالت مقدس با همکاری و بهره‌مندی از نظرات اندیشمندان و متفکران حوزه و دانشگاهی تأکید کرده و برای جامعه دانشگاهی و حوزه‌های علمیه سراسر کشور آرزوی موفقیت روزافزون دارند.


منصوری با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری به سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) نیاز دارد و یکی از آفت‌های جامعه پیروی‌نکردن از سبک زندگی اهل بیت است.


وی با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) نزد پیامبر بیان کرد: حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) فرمودند «فاطمه قلب و شادی دل و پاره تن من است».


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته