دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1400 - 18:12

سرمایه‌گذاری صندوق در طرح‌های اشتغالزایی مرز مهران

همزمان با سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به استان، چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی در محل سازمان فنی و حرفه ای استان ایلام با حضور نوراله زاده مدیرعامل صندوق برگزار گردید.
کد خبر : 593294
1

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، اصغر نوراله‌زاده، همزمان با سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به استان، چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی در محل سازمان فنی و حرفه ای استان ایلام با حضور نوراله زاده مدیرعامل صندوق برگزار گردید.


در ابتدای جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون هفت میلیارد یورو در حوزه نفت و گاز این استان سرمایه‌گذاری شده است.


جهانگیر رستم زاد در نشست شورای مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های عظیم خدادادی که در استان وجود دارد، منابع داخلی بانک‌های استان جوابگوی نیاز راه‌اندازی واحدهای تولیدی و تامین سرمایه در گردش کافی نیست.


وی افزود: نتیجه همدلی و اهتمام تمامی مدیران استان موفقیت در حوزه اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله نفت گاز و پتروشیمی بود.


معاون استاندار ایلام تاکید کرد: ایلام رتبه پنجم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در کشور را به خود اختصاص داده است.


وی یادآور شد: همدلی و همکاری خوبی میان مدیران وجود دارد که نتیجه این دستاورد موفقیت در حوزه اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف بوده است.


معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: همچنین در بحث اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی با همکاری صندوق کار آفرینی امید و توسعه تعاون پرداخت های خوبی داشته ایم.


رستم زاد افزود: اکنون منابع داخلی بانک‌ها در استان کم است و نگاه به ایلام باید با حمایت بانک‌ مرکزی با اختصاص اعتبار افزایش یابد.


در این جلسه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به مزیت‌های مرز مهران برای سرمایه گذاری گفت: ایجاد شغل‌های کوچک و خرد علاوه بر اشتغالزایی پایدار، سبب بهبود معیشت در جامعه می‌شود و صندوق از این کسب و کارها از لحاظ مالی حمایت می کند.


اصغر نوراله‌زاده روز سه شنبه در نشست شورای مدیران تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: پایدارکردن کسب و کارهای خرد و کوچک، رسالت اصلی صندوق بوده و پرداخت تسهیلات، ابزاری برای دستیابی به این اهداف است.


وی افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا کارآفرینان، صاحبان سرمایه و متقاضیان اشتغال بتوانند با بهره‌گیری از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و دیگر منابع اعتباری در عرصه تولید فعال شوند.


نورالله زاده ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ های موجود در استان ایلام امیدواریم تلاش‌هایی که در راستای توسعه صورت می‌گیرد سبب  افزایش ظرفیت‌های اشتغالزایی منطقه شود و این روند ادامه یابد.


وی یادآور شد: چنانچه بتوان در ۲ یا سه حوزه در سطح استان کسب و کار ایجاد کرد، صندوق آمادگی دارد از همه رسته‌ها حمایت کند. به خصوص باید مردم را تشویق و ترغیب کرد تا در منطقه زندگی خود سرمایه‌گذاری کنند.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: سرمایه گذاران هر رقمی که سپرده‌گذاری کنند صندوق ۲ برابر اعتبار در اختیار این افراد قرار می‌دهد.


وی تصریح کرد: ایجاد چنین کسب و کارهایی در منطقه رضایت عمومی و توسعه محلی خوبی به‌دنبال دارد و چنانچه در کنار آنها این شرکت‌ها را ترغیب به سرمایه‌گذاری و تولید کنیم، می‌توانیم تسهیلاتی خارج از اعتبار در اختیار آنها قرار دهیم.


نوراله زاده ابراز امیدواری کرد: اگر چنین پروسه‌ای در ایلام ایجاد شود می‌توان امیدوار بود تا پایان سال جهش خوبی در ظرفیت‌های استان ایجاد شود.


وی به ظرفیت مرز مهران اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم‌نامه ما با وزارتخانه، منابع آن به حساب صندوق واریز می‌شود و چنانچه در حوزه مشاغل مرزی که یکی از مزیت‌های استان است تمرکز کنیم و یک سری کسب و کارها در این منطقه مستقر شود، می‌توان شاهد صادرات خوبی به کشور عراق شد.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار به وزارتخانه اختصاص یافته که قرار است بخشی از آن را برای استان ایلام در نظر بگیریم و این روند تا پایان سال قابل انجام است.


نوراله زاده تصریح کرد: در خصوص اشتغال پایدار روستایی یکی از طرح‌هایی که چند روز گذشته برای استان ایلام تصویب در حوزه آب معدنی است و این طرح ها را که تولید و توزیع آب معدنی عمدتا صادراتی است در کمیته تصویب شده است.


وی ادامه داد: فرصت‌های اشتغال بسیاری در استان وجود دارد  و چنانچه این ظرفیت‌ها شناسایی شوند و به تصویب برسند تا پایان سال قابلیت اجرا دارند.


نوراله زاده مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور نیز در این جلسه گفتند: با توجه به مسئولیت اجتماعی خود، صندوق در بخش‌های مختلف همواره برای ایجاد اشتغال ورود کرده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته